خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران:

مبلغین و مروجین در راستای ترویج فرهنگ دینی و تبیین ارزش های الهی در بین دانش آموزان تلاش کنند

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۴۱۳

آیت الله طبرسی گفت : مبلغین و مروجین باید در راستای ترویج فرهنگ دینی و تبیین ارزش های الهی در بین دانش آموزان تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، آیت الله نورالله طبرسی در همایش تجلیل از جماعات ، مبلغین و مجریان فعال برنامه های تبلیغی مدارس استان در سالن همایش باشگاه فرهنگیان ساری ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)  به اهمیت  و برگزاری نماز جماعت در مدارس استان اشاره کرد و اظهار داشت: اگر دانش آموزان با معارف دینی آشنا شوند هرگز به انحراف کشیده نمی شوند.

وی وحدت بین دانشگاه و حوزه را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: وحدت بین حوزه و دانشگاه در استان مازندران بسیار مشهود است و این امر موجب نتایج خوبی در زمینه های مختلف فرهنگی شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ، گفت: مبلغین و مروجین نماز در مدارس باید آشنایی دانش آموزان با کلام خدا را در اولویت برنامه های خود قرار دهند تا دانش آموزان با ابعاد کلام خدا آشنا شده  و آنرا سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

آیت الله طبرسی  به اهمیت ترویج و تبلیغ مسائل دینی و اعتقادی در مدارس به ویژه در برهه حساس امروزی اشاره کرد و افزود: مبلغین و مروجین باید در راستای ترویج فرهنگ دینی و تبیین ارزش های الهی در بین دانش آموزان تلاش کنند.

وی  ضمن تاکید بر تقویت باورهای دانش آموزان ، گفت: دشمنان اسلام و انقلاب همواره به دنبال خدشه دار کردن فرهنگ اسلامی هستند که در این راستا وظیفه مبلغین بسیار سنگین و مهم خواهد بود.

آیت الله طبرسی  ضمن مهم برشمردن اقامه نماز به حدیثی ازرسول اکرم (ص) مبنی بر اینکه نماز بخوانید همانطوری که من می خواندم اشاره کرد و افزود: کاری دینی و تبلیغی مبلغان بسیار حائز اهمیت است و نمی توان آنرا با هیچ چیز دیگر مقایسه کرد.

وی از دانش آموزان به عنوان سرمایه های گرانبها یاد کرد و گفت: شما می توانید با دو بال علمی دانش و تزکیه دانش آموزان را به اهداف تعالی سوق داده و آنها در مسیر درست هدایت کنید.

امام جمعه مرکز مازندران ، گفت: یکی از مهمترین وظایف حوزه های علمیه و مبلغین علوم دینی، ارشاد و هدایت نسل جوام و دانش آموزان است و این کار یک کار معنوی و غیر دنیوی است.

وی افزود: فکر اندیشه این دانش آموزان مانند مزرعه ای است که در آن هیچ چیزی نروییده است و شما با کاشتن بذر معنوی و دینی می توانید انها رادر راستای اهداف تعالی و دینی پرورش دهید.

در ادامه این همایش از طرح مصباح الهدی (2) با مضمون آشنایی با سیر ، علمی و اخلاقی حضرت مهدی(عج) رونمایی و از فعالین برنامه های تبلیغی در مدارس تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز