خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبرداد:

بدهکاری بیش از 150 میلیارد تومانی به پیمانکاران

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۳۸۲

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: ایجاد هر کیلومتر راه در مازندران 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این در حالیست که اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران بیش از 150 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری حیدر نوروزی ظهر چهارشنبه در نشست خبری مشترک راه و شهرسازی و اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های مازندران که در اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان به مناسبت هفته حمل‌ونقل برگزار شد گفت:مازندران ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شهری روستایی دارد و از حمل‌ونقل ترکیبی هوایی، ریلی و دریایی برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران بابیان این‌که ۸۵ درصد عامل تصادفات انسانی است گفت: چهار عامل انسانی، راه‌ها، ایمنی وسایل نقلیه در تصادفات تأثیر گدارند و بسیاری از پروژه‌های بزرگ راه‌سازی در مازندران  ملی است که بودجه‌های ملی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: به لحاظ شرایط خاص گردشگری و توریستی بودن برخورداری از جنگل و دریا سه درصد راه‌های کشور در مازندران وجود دارد که با تلاش همه مردم و مسئولان  باید تناسب جاده‌های مناسب در استان داشته باشیم تا محدودیت‌های تردد برداشته شود.

نوروزی با اعلام اینکه پروژه‌های راه‌سازی مازندران نیازمند اعتبار است، بیان کرد: ایجاد هر کیلومتر راه در مازندران 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این در حالیست که اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران بیش از 150 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اولین دغدغه در راهداری و نگهداری راه‌ها را نقاط پرحادثه استان عنوان کرد و ابراز داشت: با تلاش کارشناسان حوزه راه این نقاط  آشکارسازی شده است تا احتیاط لازم توسط رانندگان صورت گیرد و در سال ۹۴ حدود ۷۹ کیلومتر نیوجرسی در محورها انجام‌شده و ۹۰ هزار انواع تابلو در محورهای استان نصب‌شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه عوامل انسانی، وسیله نقلیه، راه‌ها و شرایط محیطی عامل اصلی در تصادفات محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: 80 تا 85 درصد عامل تصادفات انسانی است که برای کاهش تصادفات باید به فرهنگ رانندگی توجه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز