خبرگزاری کار ایران

به گزارش ایلنا؛

برنامه های هفته منابع طبیعی شهرستان آمل اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۳۱۲

در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ جمهوری اسلامی ایران به گسترش و تعمیق روحیه تعاون و مشارکت عمومی در راستای توسعه کشور اشاره شده است

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل گفت: جنگلهای آمل جنگل های هیرکانی هستند که دارای قدمت ۲ الی ۱۰۰ میلیون سال می باشند.

به گزارش ایلنا، وحید خلیلی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل، در جلسه ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی این شهرستان اظهار کرد: مشکلات زیست محیطی، فرونشست زمین و رشد منفی سطح آب‌های زیرزمینی همه نشات گرفته از بی‎توجهی به ضرورت صیانت از منابع طبیعی است.

وی همچنین دستورات حیات‌بخش دین مبین اسلام و روایات ائمه اطهار علیهم‌السلام در خصوص تکالیف انسان‎ها در حفظ و نگهداری از زمین به عنوان موهبتی الهی را نشان دهنده اهمیت صیانت از منابع طبیعی از دیدگاه اسلام برشمرد.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان آمل با اشاره به شعار امسال هفته منابع طبیعی با عنوان " منابع طبیعی با مردم برای مردم و منابع طبیعی امانتی در دست مردم " عنوان کرد: این شعار محوری به خوبی گویای ضرورت مشارکت عموم مردم در اجرای طرح‎های منابع طبیعی است.

خلیلی ادامه داد: در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ جمهوری اسلامی ایران به گسترش و تعمیق روحیه تعاون و مشارکت عمومی در راستای توسعه کشور اشاره شده است و بر این اساس در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ منابع طبیعی و آبخیزداری یکی از شاخص‎های محوری مشارکت حداکثری مردم در حفاظت از منابع ملی است.

وی اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‎های صورت گرفته در این راستا این مشارکت در پایان سال ۱۴۰۴ باید به ۱۰۰ درصد ارتقاء یابد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل با تاکید بر ضرورت عجین شدن منابع طبیعی با فرهنگ اجتماعی آحاد جامعه خاطرنشان کرد: کمبود آب شرب در برخی مناطق حتی در فصول پربارش نتیجه و محصول بی‌مهری با این منابع خدادادی است.

وی اشاره کرد: جنگلهای آمل جنگل های هیرکانی هستند که دارای قدمت ۲ الی ۱۰۰ میلیون سال دارند و گونه های موجود در جنگل های آملی در دنیا بی نظیر است.

خلیلی یادآورشد: همه ساله از ۱۵ لغایت ۲۱ اسفند ماه با هدف ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی و تبیین اهمیت آن بر اساس آموزه های دینی و نیز گسترش سنت حسنه درختکاری و ضرورت حضور فعال همه اقشار در این عمل الهی، هفته منابع طبیعی در سراسر کشور برگزار می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل به برنامه های هفته منابع طبیعی در شهرستان آمل اشاره کرد و گفت: دیدار با ائمه جمعه شهرهای آمل، برپایی نمایشگاه، تقدیر از چهره های ماندگار، تقدیر از دهیاران نمونه، برپایی گشت های مشترک با همکاری نیروی انتظامی، برپایی جشن درختکاری، توزیع نهال رایگان براساس سهمیه، برگزاری کلاس های آموزشی باهمکاری نهضت سوادآموزی، حضور در نماز جمعه، کاشت نهال به نام شهدا و با همکاری بنیاد شهید و دیگر برنامه ها در دستور کار قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز