خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال مازندران:

آمار ازدواج در شهرستان قائم شهر نسبت به سال گذشته۵/۴ درصد رشد داشت

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۲۵۸

خانواده ها باید در نامگذاری فرزندان خود دقت و توجه نمایند زیرا امروزه نامگذاریها به سمتی می رود که جنسیت در آن مشخص نیست.

مدیر کل تبت احوال مازندران گفت: با توجه به آمارهای بدست آمده در حال حاضر، ۲۱۲ هزار نفر ساکن شهر و حدود ۹۰ هزار نفر در روستاها سکونت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، علی رجبی وندچالی، ظهر امروز در جلسه کارگروه ثبت وقایع حیاتی که در فرمانداری قائم شهر برگزار شد با بیان اینکه آمار جمعیت شهرستان قائم شهر در ده ماه گذشته۳۱۱هزار و ۷۵ نفر ثبت شده است اظهار داشت: از این تعداد ۱۵۵هزار و ۹۴۴ نفر مرد و ۱۵۴هزار و ۸۳۱ نفر زن می باشند.

وی افزود: با توجه به آمارهای بدست آمده در حال حاضر، ۲۱۲ هزار نفر ساکن شهر و حدود ۹۰ هزار نفر در روستاها سکونت دارند.

رجبی، با بیان اینکه کل ولادت گزارش شده توسط ثبت و احوال قائم شهر در ده ماه گذشته، ۳هزار و ۷۱۷ نفر بوده است گفت: از این تعداد ۱۸۹۱ کودک پسر و ۱۸۲۶ کودک دختر گزارش شده است.

مدیر کل ثبت احوال قائم شهر اظهار داشت: شهرستان قائم شهر، در مقایسه با ده ماه اول سال ۹۲، به میزان ۴/۳ درصد در ولادت کاهش داشت.

وی همچنین به آمار وفات در شهرستان اشاره کرد و گفت: کل وفات ده ماهه گذشته ۱۱۴۶ نفر بوده است که نسبت به سال گذشته در همین پروسه زمانی ۹/۲ درصد کاهش متوفی داشتیم.

رجبی با بیان اینکه در ده ما گذشته ۰/۶ درصد در کل استان مازندران کاهش ازدواج داشته ایم تصریح کرد: آمار ازدواج در شهرستان قائم شهر نسبت به سال گذشته۵/۴ درصد افزایش یافت.

وی به جمعیت کشور با رشد ۳/۱ درصد اشاره کرد و افزود: رشد جمعیتی در استان مازندران ۱ درصد است که رشد کمی محسوب می شود و امیدواریم با همکاری دستگاههای ذیربط افزایش یابد.

مدیرکل ثبت احوال مازندران با بیان اینکه نامهایی همچون فاطمه، ابوالفضل، امیرعلی و امیر حسین در استان جزء اسامی پرتعداد محسوب می شود خاطر نشان کرد: خانواده ها باید در نامگذاری فرزندان خود دقت و توجه نمایند زیرا امروزه نامگذاریها به سمتی می رود که جنسیت در آن مشخص نیست.

رجبی به بافت قدیمی ساختمان ثبت احوال قائم شهر اشاره و تصریح کرد: با دریافت اعتبار می توان این مکان را بعنوان گنجینه اسرار مشاهیر، دانشمندان، شهداء و نام آوران شهرستان تبدیل کرد تا مردم بتوانند از اسناد و مدارک مربوط به ولادت این افراد در قالب موزه بازدید نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز