خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

شکل گیری نهضت اشتغال زایی با محوریت فناوری و اطلاعات در مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۷۶۵

بیش از ۹۰۰، BTS در مازندران نصب شده است و بیشتر روستاهای مازندران به شبکه اینترنت متصل شده است

ربیع فلاح جلوداردر جلسه شورای اداری مازندران با اشاه به پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت دهه فجر، اظهار داشت: اتحاد و همدلی یکی از دستاوردهای مهم پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، وی با بیان اینکه بیش از ۹۰۰، BTS در مازندران نصب شده است اظهار داشت: بیشتر روستاهای مازندران به شبکه اینترنت متصل شده است.

فلاح جلودار افزود: تمامی روستاهای مازندران حتی زیر ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار شدند

استاندار مازندران با اشاره موضوع اشتغال و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد اظهار داشت: توجه به حوزه آی تی به عنوان زیر ساخت توسعه باید به فرهنگ عمومی در استان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در مازندران سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان اعم ازتلفن ثابت و سیار ازسوی مردم هزینه پرداخت می شود، ابراز داشت: حدود ۴۵۰ میلیارد تومان سیار و ۱۵۰ میلیارد تومان، ثابت می باشد.

فلاح با بیان اینکه مازندران رتبه دوم آی تی را در کشور به خود اختصاص داده است، افزود: در حوزه آی تی می توانیم بیشترین سهم در اشتغال و رونق اقتصادی و رفاه عمومی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ مورد فعالیت آی تی در مازندران صورت گرفت، گفت: سیستم موبایل گاورنمنت در استان به عنوان پایلوت متصل شد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه شهرک آی سی تی در مازندران ایجاد می شود، اظهار داشت: در سال ۹۴ باید نهضت اشتغال زایی با محوریت فناوری و اطلاعات در مازندران بصورت جدی شکل گیرد.

وی افزود: آموزش مجازی در مناطق محروم روستایی، پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات از جمله برنامه های توسعه دولت الکترونیک در استان می باشد.

فلاح در ادامه بیان داشت: با ایجاد شبکه آی سی تی، می توان قطب گردشگری و کشاورزی را در آن ایجاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز