خبرگزاری کار ایران

با افتتاح طرحهای آبرسانی به شهرهای بابلسر، سلمانشهرو کلارآباد؛

بیش از۱۲ هزار خانوار ازنعمت آب شرب سالم بهره مند شدند

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۹۳۵

با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی، در ایام تعطیل وتابستان با ورود مسافران و گردشگران به مازندران با مشکل کمبود آب مواجه می شویم.

همزمان با هفتیمن روز از دهه مبارک فجر، طرحهای آبرسانی به شهرهای بابلسر، سلمانشهر و کلارآباد با حضور معاون عمرانی استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل و معاون شرکت آبفاشهری مازندران، فرمانداران این شهرها و مسئولان شهرستانی به بهره برداری رسید وبیش از ۱۲ هزار خانوار ازنعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت آبفاشهری مازندران، در آیین بهره برداری از طرحهای آبرسانی به شهرهای سلمانشهر و کلارآباد، که با حضور نبیان معاون عمرانی استاندار مازندران صورت گرفت، نماینده مردم تنکابن، رامسر وعباس آباد، با اشاره به کمبود آب در کشور خواستار مدیریت و مهارآبهای سطحی به ویژه رودخانه ها شد وگفت: باید تلاش کنیم تامین آب از طریق سدها صورت گیرد در همین راستا مطالعه احداثسه سد در منطقه در حال انجام است.

شمس الله شریعت نژاد ادامه داد: با وجود نعمتهای فراوان در مازندران، کمبود آب زیبنده استان نیست.

مدیرعامل شرکت آبفاشهری مازندران نیز در سخنانی، با بیان اینکه زیرساختهای بخش آب و فاضلاب استان از نرم کشوری پایین تر است، گفت: با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی، در ایام تعطیل وتابستان با ورود مسافران و گردشگران به مازندران با مشکل کمبود آب مواجه می شویم.

وی، استفاده از آبهای سطحی وآب سدها را تنها راه حل تامین آب دانست و تصریح کرد: مدیریت مصرف آب در خانواده ها نیز باید نهادینه شود.

مدیرعامل شرکت آبفاشهری مازندران، به پروژه های دهه فجر اشاره و تصریح کرد: در این ایام، حفر و تجهیز ۵ حلقه چاه با ظرفیت آبدهی ۱۵۵ لیتر در ثانیه، اجرای خط انتقال آب به طول ۱۰ هزار و ۸۰۰ متر، اجرای شبکه توزیع آب به طول ۴۱۸۰ متر، اصلاح و توسعه شبکه به طول ۷۱هزار متر، بهسازی و مهندسی مجدد ۴۵ حلقه چاه با افزایش توان تامین به میزان ۴۴۰ لیتر در ثانیه، احداث۲ باب ایستگاه پمپاژ در دستور کار قرار دارد.

ذاکری، اعتبار صرف شده برای اجرای این پروژه ها را بیش از ۱۴۳ میلیارد ریال عنوان و اظهار داشت: بیش از ۵۵ هزار و ۱۱۶ خانوار از مزایای این طرحها برخوردار می شوند.

مدیر آب وفاضلاب منطقه عباس آباد نیز در سخنانی با اشاره به حفر و تجهیز دو حلقه چاه با آبدهی ۳۸ لیتر در ثانیه در شهرهای سلمانشهر و کلاردآباد، گفت: این طرحها با هدف افزایش توان تامین به منظور مقابله با کمبود آب به ویژه در فصل تابستان اجرا شد.
توکل مودب، اعتبار صرف شده برای حفر و تجهیز این چاه ها را در مجموع ۷۵۰ میلیون تومان دانست و گفت: با افتتاح این طرحها، ۲۳۰۰ خانوار از مزایای آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.

همچنین در آیین افتتاح طرح آبرسانی به بابلسر، مدیر آب وفاضلاب منطقه بابلسر، گفت: به منظور تامین فشار و انتقال آب به صورت متوازن به شبکه توزیع و رفع کمبود آب در نقاط انتهایی شبکه و امکان واگذاری انشعاب و تحت پوشش قرار دادن مناطق در حال توسعه، اجرای خط انتقال آب به طول ۱۴۰۰ متر و شبکه توزیع آب به طول ۱۰۰۰ متر از سال گذشته در دستور کار شرکت قرار گرفت.

علی اکبر محمدی رئیسی، جمعیت برخوردار از این طرحها را ۱۰ هزار خانوار دانست و تصریح کرد: ۹۵۰۰میلیون ریال اعتبار برای اجرای این طرحها تخصیص یافت.

وی، از افتتاح انبار مخازنکپسول کلر در این شهر خبر داد و افزود: در این پروژه سیستمهای حفاظتی امنیتی، یک دستگاه چرثقیل سقفی ۵/۲ تنی و ۲۰ عدد بالشتک بتنی تعبیه شد.

مدیر آب وفاضلاب منطقه بابلسر، اعتبار صرف شده برای این طرح را ۲۲۰۰میلیون ریال عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز