خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران انجام شد؛

افتتاح پروژه گازرسانی به پنج روستای سوادکوه همزمان با دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۱۴۱

در حال حاضر یکهزار و ۶۰۸ روستا از مجموع یکهزار و ۹۱۳ روستای قابل گازرسانی استان گازدار هستند که در ایام ا… دهه فجر، ۳۷ روستا در شهرستان های تنکابن، سوادکوه، میاندرود، بابل و آمل نیز به این تعداد اضافه خواهد شد.

همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران، پروژه گازرسانی به پنج روستای شهرستان سوادکوه به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت گاز مازندران، محسن عرب مقصودی مدیرعامل شرکت گاز مازندران در جمع مردم روستای استخرسر بخش مرکزی سوادکوه با اشاره به این مطلب که انقلاب اسلامی قوانین ننگین نظام سلطه مانند کاپیتولاسیون را به زباله دان تاریخ انداخت، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی موجب شکوفایی استعدادهای جوانان این سرزمین شد که از جمله آنها می توان به پرتاب ماهواره با دانش تمام ایرانی و پیشرفت های پزشکی و هسته ای اشاره کرد.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی، هیچ گونه خدمات گازرسانی در مازندران وجود نداشته است، افزود: دستاوردهای امروز کشور به برکت خون شهدای گرانقدر و ایثار رزمندگان حاصل شده است.

عرب مقصودی، ۴۹ شهر از مجموع ۵۸ شهر مازندران را بهره مند از نعمت گاز عنوان کرد و گفت: این رقم، بیش از ۹۹ درصد خانوار شهری استان را شامل می شود.

وی ادامه داد: پروژه گازرسانی به چهار شهر کوهستانی مرزن آباد، آلاشت(فاز یک)، رینه و گزنک نیز در دست اجرا قرار دارد.

عرب مقصودی، با اشاره به بهره مندی ۸۵ درصد خانوار روستایی استان از نعمت گاز طبیعی، افزود: در حال حاضر یکهزار و ۶۰۸ روستا از مجموع یکهزار و ۹۱۳ روستای قابل گازرسانی استان گازدار هستند که در ایام ا… دهه فجر، ۳۷ روستا در شهرستان های تنکابن، سوادکوه، میاندرود، بابل و آمل نیز به این تعداد اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: برای گازرسانی به ۳۷ پروژه فوق الذکر، بیش از ۹۱ هزار متر لوله گذاری انجام شده و دو هزار و ۵۰۰ علمک روی شبکه گازدار نصب خواهد شد.

عرب مقصودی با اشاره به صرف اعتباری ۹۴ میلیارد ریالی برای گازرسانی به روستاهای قابل افتتاح در دهه مبارک فجر، خاطرنشان کرد: با گازرسانی به این روستاها، دو هزار و ۷۳۸ خانوار روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران، " درکارودبار "، " کنیج کلا "، " شورمست "، " استخر سر " و " نوسرا " را روستاهای گازرسانی شده شهرستان سوادکوه در ایام دهه فجر دانست و گفت: با گازرسانی به این روستاها و انجام فرایند اشتراک پذیری، ۱۴۷ خانوار روستایی سوادکوه از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

عرب مقصودی ادامه داد: برای گازرسانی به پنج روستای سوادکوه ۱۴ هزار و ۳۰۰ متر شبکه اجرا شده و ۱۳۳ انشعاب روی شبکه گازدار نصب خواهد شد.

وی در خاتمه اعتبار هزینه شده برای روستاهای سوادکوه را ۶ میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال و سرانه هر خانوار را ۴۵ میلیون ریال برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز