خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری:

سد لاستیکی برای استفاده بهینه از روان آب‌های سطحی در حاشیه دریا ساخته می شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۱۹۵

ساخت و احداثسد لاستیکی، از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و می‌تواند علاوه بر مهار آبهای بالادست و رودخانه برای ایجاد فضایی مناسب تفریحی توریستی برای منطقه مثمر ثمر باشد.

فرماندار مرکز استان گفت: احداثسد لاستیکی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساری جواد واحدی، طی بازدید های پروژه های عمرانی مرکز استان طی همراهی با مسئولین منطقه ازاحداثسد لاستیکی در فرح آباد بازدیدنمود و اظهار داشت: سد لاستیکی برای استفاده بهینه و حداکثری از روان آب‌های سطحی در حاشیه دریا ساخته میشودو نقش سدهای لاستیکی در ذخیره‌سازی جریان آب رودخانه‌ها در مواقع کم آبی و پمپاژ آب به منظور تامین آب زراعی حاشیه رودخانه با اهمیت و ازرش است.

فرماندار مرکز استان با بیان اینکه در ایجاد سدهای لاستیکی ۶ هدف دنبال می‌شود، افزود: تامین و تنظیم آب مورد نیاز کشاورزی، تقویت آب سفرهای زیر زمینی در مناطق نزدیک به نواحی جنوبی دریای خزر، افزایش تولید آبزیان همزمان با فصول آبیاری از اهداف ایجاد سدهای لاستیکی است.

وی ایجاد و افزایش طرح‌های توریستی و قایقرانی را از دیگر اهداف ایجاد سدهای لاستیکی در شهرستان عنوان کرد و گفت: در سدهای لاستیکی به دلیل اینکه دهانه رودخانه باز می‌شود ماهی می‌تواند به عقب بازگردد و با ایجاد سد لاستیکی یک استخر در کنار دریا ایجاد می‌شود.

وی افزود: ساخت و احداثسد لاستیکی، از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و می‌تواند علاوه بر مهار آبهای بالادست و رودخانه برای ایجاد فضایی مناسب تفریحی توریستی برای منطقه مثمر ثمر باشد.

واحدی، با اشاره به کاربرد متفاوت سدهای لاستیکی تصریح کرد: کاربرد سدهای لاستیکی متنوع بوده و می‎توان از اثرات آنها در افزایش حجم ذخیره‎سازی و تنظیم آب سدهای بزرگ، کاهش فرسایش رودخانه‎ها، کنترل سیلاب به عنوان بندهای انحرافی، ساخت حوضچه‎های پرورش آبزیان و…نام برد.

فرماندار مرکزاستان در پایان تاکید نمود: در راستای اجرای طرح ها و پروژه ها درجذب اعتبارات باید تمام دقت اعمال گردد چون اجرای بعضی ازپروژه ها مثل سد لاستیکی خارج از توان اعتبارا ت شهرستانی است وباید استانی یا ملی اقدام شود.

لازم بذکر است برای ساخت این سد ۷ میلیارد تومان اعتبار نیازاست که عملیات اجرایی آن از سال ۹۱ شروع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز