خبرگزاری کار ایران

با حضوررییس HSE شرکت ملی گاز ایران؛

ششمین مانور افت فشار گاز کشور در آمل برگزارشد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۴۱۰

با اجرای دو خط تقویتی و به ثمر رسیدن یکی از این پروژه ها در آمل، آمادگی بسیار خوبی در مقابله با بحران های احتمالی افت فشار ایجاد شده که این وضعیت با به ثمر رسیدن خط دوم در آینده بسیار نزدیک، مستحکم تر نیز خواهد شد.

ششمین مانور افت فشار گاز کشور با رمز یا محمد رسول الله و با حضور مدیرعامل ومعاونین شرکت گاز استان مازندران، رییس HSE شرکت ملی گاز ایران، رییس حراست و رییس روابط عمومی شرکت گاز ایران، مدیر منطقه ٩ عملیات انتقال گاز، فرماندار ویژه شهرستان آمل، مدیر پدافند غیرعامل مازندران، استانهای معین مازندران از جمله گیلان و گلستان، مقامات نظامی و امنیتی، اورژانس، آتش نشانی، هلال احمر، توانیر، شرکت پخش منطقه ای و نیروهای بسیجی در آمل برگزار شد.

به گزارش ایلنا از آمل، محمدرضا یوسفی‌پور رییس شرکت امور ایمنی و بهداشت محیط زیست شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن استان مازندران و شهرستان آمل در انتهای شبکه انتقال گاز و نگرانی هایی که طی سالهای گذشته در زمینه افت فشار در این استان وجود داشت، این مانور با هدف افزایش آمادگی برای مقابله با افت فشار گاز در مواقع بحران برگزار شد.

وی افزود: در این مانور، گاز ایستگاه های T. B. S شهر(ایستگاه های تقلیل فشار گاز)، مشترکان خانگی، بخشی از بیمارستان ها، هتل ها، نانوایی ها و بخشهای خدمات رسانی قطع و سوخت دوم جایگزین آن شد.

رییس شرکت امور ایمنی و بهداشت محیط زیست شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: ایجاد و حفظ آمادگی در نیروهای عملیاتی شرکت ملی گاز ایران، هشدار به مردم و ارتقای آمادگی عمومی در مواقع قطع گاز و شرایط اضطراری، آمادگی دستگاه های ذیربط در برابر این امر، ارتقای هماهنگی شرکت گاز استان با سایر ادارات و ارزیابی تجهیزات از اهداف برگزاری این مانور است

یوسفی‌پور با اشاره به ورود موج جدید سرما از اواخر هفته جاری در کشور، بر استفاده ایمن و بهینه از گاز طبیعی تاکید کرد و افزود: هموطنان با صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی می توانند کمک شایانی به انتقال پایدار و ایمن گاز در سراسر کشور داشته باشند.

محسن عرب مقصودی مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به قرار داشتن شهرستان آمل در انتهای خط لوله گاز، تصریح کرد: با اجرای دو خط تقویتی و به ثمر رسیدن یکی از این پروژه ها در آمل، آمادگی بسیار خوبی در مقابله با بحران های احتمالی افت فشار ایجاد شده که این وضعیت با به ثمر رسیدن خط دوم در آینده بسیار نزدیک، مستحکم تر نیز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به برگزاری مانور مقابله با افت فشار گاز در آمل افزود: این رزمایش محکی بسیار جدی و تاثیرگذار برای مقابله با بحران های احتمالی در آینده خواهد بود.

وی با تاکید مجدد بر لزوم دوگانه سوز نمودن مصارف غیر خانگی، اولویت شرکت گاز مازندران را حفظ گاز مشترکین خانگی دانست و گفت: انشاا… با تمهیدات اندیشیده شده، مشکلی در خصوص گازرسانی به مصارف خانگی در مازندران وجود نخواهد داشت و مردم از این حیثبه هیچ وجه نگران نباشند.

عرب مقصودی تاکید کرد: بحثدوگانه سوز شدن مصارف غیرخانگی که بعد از سال ۸۶ به عنوان یک سناریوی تکراری مورد تاکید قرار گرفته، باید مورد توجه جدی مشترکین غیرخانگی قرار گیرد تا در فصل سرما با مشکل مواجه نباشند.

وی به وجود حدود چهارهزار مشترک غیرخانگی در شهرستان آمل اشاره کرد و افزود: از آنجایی که تامین سوخت دوم از مدت ها پیش با هماهنگی شرکت پخش فرآورده های نفتی صورت گرفته بود، واحد های تولیدی و صنعتی مشکلی با قطع گاز پیدا نخواهند کرد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه شهرستان آمل در انتهای خط سراسری گاز شرق و غرب مازندران قرار دارد و در فصل سرما و اوج مصرف با کاهش افت فشارمواجه است، یادآورشد: با اتمام خط انتقال تقویتی ۲۰ اینجی از سرخرود محمودآباد و خط تقویتی دیگر به قطر ۱۲ اینج از سمت بابل به شهرستان آمل، بخش زیادی از افت فشار گاز درفصل سرما در این شهرستان رفع می شود.

عرب مقصودی تاکید کرد: این مانور با تشکیل کمیته های مقابله با بحران افت فشار و قطع جریان گاز در سه نقطه حساس شهر آمل با برپایی چادر و حضور حدود ۲۵۰نفر از نیروهای امدادی ادارات گاز استان های گیلان، گلستان و شهرستان های معین مازندران از جمله بابل، نوشهر و چالوس، هلال احمر و آتش نشانی، با موفقیت وبراساس سناریوی از پیش طراحی شده برگزارشد.

یدالله نبوی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران با اشاره به اینکه برای نوشتن سناریوی مانور حداقل بیش از دوماه طول کشیده است گفت: این مانور برای آمادگی وپیشگیری می باشد که درموقع بروز افت فشار گاز ادارات، شرکت ها ونانوایی ها جهت تامین سوخت دوم چه برنامه ریزی کردند.

وی تاکید کرد: پدافند غیرعامل یک اصل کلی بوده ومربوط به یک زمان خاصی نمی باشد و هزینه نیست که درحقیقت یک تعاملی بین دستگاهها دربروز حوادثمی باشد تا خدمات دهی راحت تر صورت گیرد.

غلامحسین شفیع زاده معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان آمل با بیان اینکه شرکت گاز همانند دیگر شرکت ها یک دستگاه خدمات رسان است ادامه داد: با تلاش وپیگیری های نماینده مردم آمل درمجلس وبا درایت مدیرعامل شرکت گاز مازندران خوشبختانه به اکثریت روستاها وشهرها گازرسانی صورت گرفته است که امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم جشن گازرسانی را در شهرستان آمل داشته باشیم.

وی با اشاره به افت فشار گاز در سال گذشته گفت: علیرغم اینکه مردم شهرستان آمل درانتهای لوله گاز قراردارند همه ساله با کمبود افت فشار گار مواجه هستند ولی برای کمک رسانی به مردم غرب مازندران جلوتر ازدیگران حضوری فعال داشتند.

فرماندار ویژه آمل تاکید کرد: درموقع بحران سال گذشته علیرغم اینکه گاز نداشتیم بیش از چند نیسان نان توسط نانوایان شهرستان تهیه گردیده و به غرب مازندران وشهرهای همجوار ارسال شد.

دراین مانور مسئولین ازآمادگی نیروهای امدادی، استقرار نیروهای استان های معین درچادرهای مستقر درنقاط حساس شهر، نانوایی ها، شرکت های شهرک صنعتی، ادارات ومراکز درمانی درخصوص بررسی افت فشار گاز واستفاده از سوخت دوم بصورت میدانی بازدید بعمل آورده و در همه موارد توصیه های لازم را ارائه دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز