خبرگزاری کار ایران

رییس موسسه تحقیقات شیلاتی کشور خبر داد:

آغاز پرورش ماهی در ۱۶ قفس ۳۰ تنی توسط موسسه جهاد نصر

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۹۶۲

ما با در اختیار داشتن پهنه وسیع دریای خزر و تجربه دیگر کشورها و کم شدن ذخایر دریای خزر مثل گونه ماهیان خاویاری با توسعه ماهیان در قفس و توسعه ماهیان بومی می توانیم خلا تولید خاویار ایران را پر کنیم.

رییس موسسه تحقیقات شیلاتی کشور از آغاز پرورش ماهی در ۱۶ قفس ۳۰ تنی توسط موسسه جهاد نصر خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمد پورکاظمی، طی سخنانی اظهار داشت: موسسه جهاد نصر پرورش ماهی در قفس را در ۱۶ قفس ۳۰ تنی آغاز می کند.

وی، حل بحران آب شیرین موجود را روی آوردن به آب های شور دانست و بیان کرد: ما با در اختیار داشتن پهنه وسیع دریای خزر و تجربه دیگر کشورها و کم شدن ذخایر دریای خزر مثل گونه ماهیان خاویاری با توسعه ماهیان در قفس و توسعه ماهیان بومی می توانیم خلا تولید خاویار ایران را پر کنیم.
پورکاظمی، تصریح نمود: این صنعت در کشورهای دیگر انجام شده و تحقیقات وسیعی در علوم شیلاتی انجام گرفته و امید است با همکاری جهاد نصر و ۱۳ پژوهشکده شیلاتی و همکاری محققین و سرمایه گذاران، از کشورهای پیشرو در پرورش ماهی در قفس باشیم.

در ادامه، مدیر عامل شرکت جهاد نصر حمزه در بازدید از سایت شهید کثیری روستای شریعت آباد شهرستان نوشهر که با حضور رییس موسسه تحقیقاتی شیلاتی کشور و جمعی از مسوولین صورت گرفت، اظهار داشت: طرح پرورش ماهیان خاویاری در قفس در دریای خزر به صورت مشترک بین شرکت جهاد نصر حمزه و شرکت حمل و نقل جهاد نصر انجام می شود.

مدیر عامل شرکت جهاد نصر حمزه افزود: هدف موسسه جهاد نصر از ورود به این طرح، رسالت نصر است و علاقمند هستیم نقشی را در تولید کشور به خصوص در بخش شیلاتی داشته باشیم و به اهداف نظام و رهبری که خودکفایی است برسیم.

امینی فر با اشاره به اینکه در کشورهای دیگر این طرح انجام شده گفت: در کشور ما علیرغم پتانسیل خوبی که داریم کار کمی انجام شده است و بایستی پس از تکمیل تحقیقات در مقیاس وسیع تر در شمال و جنوب فعالیت خود را گسترش دهیم تا به هدف بعدی که اقتصادی و سودآوری برای سهامداران خودمان است برسیم.

محمود بهمنی رییس موسسه تحقیقات بین المللی تاس ماهیان دریای خزر طی سخنانی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و کمبود آب در جهان پرورش ماهی در قفس در دریای خزر پس از مطالعه ی لازم می تواند گزینه مناسبی باشد.

رییس موسسه تحقیقاتی بین المللی تاس ماهیان دریای خزر با اشاره به اقتصاد مقاومتی و جایگزین کردن محصولات کشاورزی به جای نفت افزود: وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری تلاش مناسبی را برای این امر در دریای خزر انجام داده است.

محمود بهمنی در پایان گفت: کشورهایی مثل نروژ، چین و… اقدام به پرورش ماهی در قفس کردند و کشور ما نیز با داشتن مراکز تحقیقاتی در سواحل دریای خزر و با هم افزایی و همسویی و استفاده از توانمندی های اجرایی بخش خصوصی و دولتی می تواند این امر را به سرانجام برساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز