خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه درمجلس شورای اسلامی:

کارخانه کمپوست بدون حضور دستگاه زباله سوز، فاقد کارآیی لازم و مناسب است

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۳۴۰

متاسفانه این گونه در میان مردم القا شده که با راه اندازی کارخانه کمپوست، مشکل زباله این شهرها برای همیشه برطرف خواهد شد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه درمجلس شورای اسلامی گفت: به رغم تکمیل کارخانه کمپوست شهرهای شرق مازندران، اراده ای برای حل دائمی مشکل فراگیر زباله در این منطقه وجود ندارد.

به گزارش ایلنا از بهشهر، احمدعلی مقیمی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان که در مسجد گت زمین خلیل شهر برگزار اظهار کرد: متاسفانه این گونه در میان مردم القا شده که با راه اندازی کارخانه کمپوست، مشکل زباله این شهرها برای همیشه برطرف خواهد شد.

وی بیان کرد: باید با مردم واقع بینانه سخن گفت و به آن ها یادآوری کرد که راه اندازی این واحد صنعتی فقط می تواند حدود ۶۰ درصد مشکل دفع غیربهداشتی زباله شرق مازندران را از بین ببرد.

نماینده مردم بهشهر درمجلس شورای اسلامی افزود: راه اندازی زباله سوز، راه حل برطرف شدن قطعی و دائمی زباله این مناطق است چون با راه اندازی کارخانه کمپوست، بخش عمده ای زباله های بازگشتی، باید دفع و دپو شود.

مقیمی ادامه داد: کارخانه کمپوست بدون حضور دستگاه زباله سوز، فاقد کارآیی لازم و مناسب است و باید برای حل این مشکل و تامین دستگاه زباله سوز، برنامه ریزی های لازم انجام شود.

وی تعلل در اجرای طرح ها را از عوامل اصلی هدر دادن بیت المال دانست و گفت: در سال های گذشته دستگاه همزن که اصلی ترین قطعه مکانیکی کارخانه کمپوست به شمار می رود را با ۳۰۰ میلیون تومان خریداری نکردیم و مجبور شدیم همین دستگاه را امسال با مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بخریم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه درمجلس شورای اسلامی بر لزوم ارائه طرح های مناسب و قابل اجرا توسط دستگاه های اجرایی شهرستان تاکید کرد و گفت: یکی از این گونه طرح ها، برنامه ریزی برای کسب درآمد پایدار توسط شهرداری ها از طریق راه اندازی واحدهای صنعتی مانند کارخانه کمپوست است.

مقیمی به فرا رسیدن فصل زمستان و افزایش بازندگی ها در مازندران اشاره کرد و گفت: تکمیل سد سرشاخه گیر در بالادست رودخانه بروز که یکی از کانون های اصلی بروز سیل در سال های اخبر به شمار می رود ضروری است.

وی گفت: باید مسیر این رودخانه تا منتهاالیه شهر به طور کامل بازسازی و بازگشایی شود تا آب در مواقع بارش های فراوان مشکلی برای خروج از سطح شهر نداشته باشد.

نماینده مردم بهشهر درمجلس شورای اسلامی همچنین از احتمال اجرای طرح فاضلاب شهری بهشهر در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: منابع تامین بودجه اجرای این طرح پیش بینی شده و در سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز