خبرگزاری کار ایران

رییس اداره اوقاف شهرستان قائمشهر:

حکم قلع و قمع بیمارستان و فروشگاه رازی صادر شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۳۶۳

بزرگترین پروژه عمرانی استان در جاده بابل به قائم شهر با عنوان مجتمع بزرگ فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در زمینی به مساحت ۴۵ هزار مترمربع، از طریق بنیاد توسعه موقوفات استان انجام می شود که شامل سالن آمفی تأتر، فروشگاه، سرزمین موج های آبی و غیره می باشد و بمدت ۵ سال در ۵ فاز اجرایی خواهد شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائم شهر گفت: با رأی قضایی دیوان عالی کشور، حکم قلع و قمع بیمارستان و فروشگاه بیمارستان رازی قائم شهر صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، ابوذر زارعی در نشست خبری که بمناسبت فرا رسیدن هفته وقف در اداره اوقاف شهرستان برگزار شد با بیان اینکه با رأی قضایی دیوان عالی کشور، حکم قلع و قمع بیمارستان و فروشگاه بیمارستان رازی قائم شهر صادر شد اظهار داشت: طی این حکم، ۶هزار و ۲۰۰ متر از مساحت بیمارستان و فروشگاه رازی، که متعلق به بقعه متبرکه امامزاده یوسف الرضا(ع) می باشد باز پس گرفته می شود.

وی افزود: در حال حاضر، قسمت اعظم ساختمان فروشگاه رازی در حال تخریب است و بعد از اتمام هفته وقف، نسبت به تخریب مابقی ساختمان و زمین مربوطه اقدام خواهیم کرد.

زارعی، از امامزاده یوسف الرضا بعنوان امامزاده شاخص نام برد و گفت: طبق اسناد و وقف نامه موجود این بقعه متبرکه ۴۸۰ سال قدمت دارد و در وقف نامه مربوطه ذکر شد: درآمد حاصل از اموال وقفی، برای مسافران و زائرانی هزینه گردد که شب در این مکان بیتوته می کردند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قائم شهر با بیان اینکه در نظر داریم این بقعه متبرکه را به بزرگترین مرکز فرهنگی منطقه تبدیل کنیم افزود: ایجاد زائر سرا، مجتمع فرهنگی، شبستان و غیره از جمله طرح هایی است که بنا داریم در این مرکز اجرایی نماییم.

وی، همچنین به حکم قلع و قمع کارخانه کمپوست اشاره کرد و گفت: با پرداخت بدهکاری ۳۰۰ میلیونی شهرداری به اداره اوقاف، این حکم لغو گردید.

زارعی ادامه داد: بزرگترین پروژه عمرانی استان در جاده بابل به قائم شهر با عنوان مجتمع بزرگ فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در زمینی به مساحت ۴۵ هزار مترمربع، از طریق بنیاد توسعه موقوفات استان انجام می شود که شامل سالن آمفی تأتر، فروشگاه، سرزمین موج های آبی و غیره می باشد و بمدت ۵ سال در ۵ فاز اجرایی خواهد شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قائم شهر، به موقوفات سالجاری اشاره کرد و گفت: در سال ۹۳ تا کنون ۵ وقف جدید ثبت شد.

زارعی به برنامه های اداره اوقاف و امورخیریه قائم شهر اشاره کرد و افزود: اجرای طرح آرامش بهاری در کنار امامزادگان، سوگواره یاس نبوی، نشاط معنوی در قالب اعزام مبلغین بمنظور ترویج فرهنگ وقف و برگزاری کلاسهای قرآن و احکام، برگزاری مسابقات قرآن کریم، شرکت در تجمع بزرگ ندای لبیک یا حسین، بصیرت عاشورایی، همایش اهل من العسل، منشور عزت و غیره از جمله این برنامه ها است.

وی یادآور شد: مسابقات قران کریم منطقه شهرستانی که جز معتبرترین مسابقات قرانی کشور است در قائم شهر برگزار شد و در ۲۹ آذر از نفرات برتر در بقعه امازاده یوسف رضا تقدیر می شود.

زارعی ادامه داد: از برنامه های هفته وقف می توان به افتتاح نمایشگاه هفته وقف در بقعه امامزاده یوسف الرضا، نشست با اصناف، همایش بانوان واقف، دیدار با ائمه جمعه و برنامه وقف، علم و فن آوری در حوزه مدارس و دانشگاه اشاره کرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قائم شهر، از نصب ضریح در امامزاده سید مهدی ارطه در روز رحلت پیامبر مکرم اسلام خبر داد و گفت: پیش از این، نصب ضریح درامام زاده اسماعیل ساروکلا و امام زاده یحیی جنید قائم شهر انجام شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز