خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت, معدن و تجارت:

کمبود نقدینگی عامل اساسی کاهش تولید در شهرکها و نواحی صنعتی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۷۴۶

مشکل کمبود نقدینگی باعثشده تا ۷۰ در صد واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی کشور به حالت تعطیل در آمده و یا با حداقل ظرفیت ممکن به فعالیت ادامه دهند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: کمبود نقدینگی عامل اساسی در کاهش تولید صنعتگران مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی است.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی و بین الملل, سید محمدعلی سیدابریشمی گفت: در حال حاضر عمدترین مشکلی که واحدهای صنعتی را از تولید بازداشته سرمایه در گردش است.

وی تصریح کرد: مشکل کمبود نقدینگی باعثشده تا ۷۰ در صد واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی کشور به حالت تعطیل در آمده و یا با حداقل ظرفیت ممکن به فعالیت ادامه دهند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزایش چشمگیر و سه برابری نرخ ارز و نیز مشکلات ایجاد شده در گشایش ردیف اعتبار ارزی توسط بانکها و بالا رفتن قیمت مواد اولیه همزمان با شروع تحریمها را از دیگر دلایل کاهش نقدینگی واحدها بیان کرد.

سیدابریشمی ادامه داد: بانکها با بهانه های مختلف من جمله افزایش تورم در جامعه در صورت تزریق پول و اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی همکاریهای لازم را انجام نمی دهند.

وی تصریح کرد: ازدغدغه های مهم دولت تدبیر و امید حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و مرتفع کردن مشکلات فراروی آنان بالاخص مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش جهت بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی به چرخه تولید است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز