خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

تهیه و تدوین برنامه ششم سند توسعه استان در کمیته کشاورزی و منابع طبیعی

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۳۴۲

تاکنون ۵ برنامه توسعه را پشت سر گذاشتیم و لازم است با کنکاش در برنامه های گذشته و بررسی نقاط ضعف و قوت و عوامل بازدارنده تحقق کامل آن ها و رفع این موانع، در تدوین برنامه ششم سند توسعه استان گام برداریم و راهکارهای اساسی ارائه نماییم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه های گذشته و بهره گیری از آن برای تهیه و تدوین برنامه ششم سند توسعه استان را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دلاور حیدرپور در جلسه هماهنگی کمیته کشاورزی و منابع طبیعی تدوین برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی استان که با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط، مدیران کل ادارات وابسته و پیوسته، معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی مازندران صبح امروز ۱۶ آذر ۹۳ در محل سالن جلسات این سازمان تشکیل شد با تأکید بر مطلب فوق افزود: تاکنون ۵ برنامه توسعه را پشت سر گذاشتیم و لازم است با کنکاش در برنامه های گذشته و بررسی نقاط ضعف و قوت و عوامل بازدارنده تحقق کامل آن ها و رفع این موانع، در تدوین برنامه ششم سند توسعه استان گام برداریم و راهکارهای اساسی ارائه نماییم.

وی با اشاره به اینکه در تهیه و تدوین برنامه باید ایده آل ها را در نظر بگیریم ولی روند موجود با توجه به اعتبارات و امکانات مدنظر قرار گیرد، خواستار بررسی علل ناکامی و عدم موفقیت در رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه شد.

حیدرپور با بیان اینکه برای تهیه برنامه نیاز به تدوین سیمای وضعیت موجود کشاورزی استان می باشد اظهار داشت: باید برنامه ای تدوین شود که حداقل ۸۰ درصد آن برنامه محقق و اجرایی گردد که این امر با در نظر گرفتن همه عوامل و شرایط امکانپذیر است و ظرفیت ها بالقوه باید تبدیل به بالفعل شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران توجه به اسناد بالا دستی از قبیل اقتصاد مقاومتی، سند چشم انداز توسعه و سیاست های کلی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری را مورد تأکید قرار داد و افزود: تعیین درست اهداف و دستاوردها، بررسی مشکلات اجرایی، نظارت و بررسی عملکرد اجرای برنامه ها، آسیب شناسی عدم اجرای برنامه های گذشته به ویژه برنامه های چهارم و پنجم از مهمترین مؤلفه های تدوین برنامه ششم است.

حیدرپور توجه جدی به مکانیزاسیون، تقویت منابع، توانمند سازی تشکل ها، نگرش جدی به تحقیقات و پژوهش، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، افزایش بهره وری از منابع تولید، محدودیت منابع آبی، حفظ بستر تولید، تولید محصول سالم، اصلاح الگوی کشت، بازاریابی محصولات کشاورزی و… را در تدوین برنامه ششم توسعه استان مورد تأکید جدی قرار داد و خواستار ارائه پیش نویس اولیه این برنامه ظرف یک ماه آینده به دبیرخانه کمیته تلفیق برنامه شد.

در پایان، زیر گروه های زراعت و باغبانی، آب و خاک، دام و طیور، منابع طبیعی، شیلات، تجارت و بازرگانی، تأمین منابع، آموزش و تحقیقات، صنایع تبدیلی، تشکل ها و تلفیق تشکیل و مقرر شد تا ده روز آینده با برگزاری چندین جلسه فشرده، طرح های اولیه با محوریت ارزیابی گذشته و بررسی وضعیت موجود به دبیرخانه ارائه گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز