خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

بیش از ۸۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در هفت ماهه نخست امسال از مازندران به خارج از کشور صادر شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۴۸۹

ایجاد خطوط هوایی برای صادرات کالاها می تواند نقش بسزایی در افزایش روند صادرات داشته باشد که هماهنگی هایی از سوی استانداری مازندران برای صادرات و توسعه توان صادراتی تجار داخلی و خارجی صورت گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: رفع مشکلات حمل و نقلی برای صادرکنندگان کمک بسزایی در رشد صادرات استان خواهد بود.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دلاور حیدر پور در دومین جلسه صادرکنندگان محصولات کشاورزی که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد اظهار داشت: صادرات محصولات کشاورزی مازندران از جمله ظرفیت هایی است که با رفع مشکلات موجود می تواند به جایگاه خوبی دست یابد.

وی با بیان اینکه طی ۷ ماهه نخست امسال ۸۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از استان مازندران به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰.۵ درصدی داشته است گفت: این رشد صادراتی در حالی است که زیر ساخت های لازم برای صادرات انبوه آماده نبوده و شرایط موجود متناسب با نیاز صادرکنندگان نیست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: رفع مشکلات حمل و نقلی برای صادرکنندگان کمک بسزایی در رشد صادرات استان خواهد بود.

حیدر پور افزود: ایجاد خطوط هوایی برای صادرات کالاها می تواند نقش بسزایی در افزایش روند صادرات داشته باشد که هماهنگی هایی از سوی استانداری مازندران برای صادرات و توسعه توان صادراتی تجار داخلی و خارجی صورت گرفته است.

وی با اشاره به حضور روز گذشته رییس جمهور به استان گلستان و راه اندازی خط راه آهن گلستان، ترکمنستان و قرقیزستان گفت: این راه ارتباطی نقش بسزایی در صادرات کالا دارد و نقش تعیین کننده ای در توسعه صادرات دارد که باید از این فرصت استفاده کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، نقدینگی صادرات را از جمله مشکلات صادرکنندگان عنوان کرد و افزود: این مشکل توان صادراتی صادرکنندگان را محدود کرده و سود بالا کمکی به صادرکنندگان نمی کند.

حیدرپور خاطرنشان کرد: مشوق های صادراتی کمک کننده خوبی برای صادرکنندگان است تا بتوانند در بازارهای خارجی قدرت رقابت را حفظ کرده و جهشی را در صادرات محصولات کشاورزی داشته باشیم.

وی به عزیمت مسوولان مازندرانی به کشور قرقیزستان اشاره کرد و افزود: این کشور ۴۰ تا ۹۰ درصد مرغ مصرفی خود را با کیفیت پایین از خارج کشور تامین می کند و این فرصت خوبی است تا مازندران امکان ورود به این کشور را پیدا کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: در دیدار با مسوولان کشور قرقیزستان، استاندار مازندران پیشنهادی تحت عنوان اینکه مازندران تکنولوژی صنعت مرغداری را داراست و توانایی این را دارد که تامین مرغ کشور قرقیزستان را برعهده بگیرد ارائه داد و در این راستا تفاهم نامه ای بین دو کشور منعقد شد که مازندران تا ۵ سال تامین مرغ را عهده دار باشد.

حیدر پور اظهار داشت: مازندران توانایی صادرات مرغ را در دیگر کشورها دارد چرا که با صادرات هم ظرفیت تولید داخل بالا می رود و هم بازار جدیدی را برای صادرات پیدا می کند و این امر سبب رونق صنعت طیور می شود.

وی ادامه داد: برای ساماندهی صادرات وظیفه داریم که مشکلات تولیدکنندگان را رفع کنیم و راه را برای ورود به کشورهایCIS برای صادرکنندگان فراهم کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: بخاطر منافع زود گذر نباید بازار رقابتی را خراب کنیم و اتاق بازرگانی این ساماندهی را عهده دار شود.

حیدرپور ادامه داد: مرغ های صادراتی باید قبل از کشتار ضوابطی را دارا باشند که سازمان دامپزشکی باید قبل از کشتار مرغ ها برای صادرات به کیفیت صادراتی توجه کند.

وی افزود: ظرفیت صادراتی باید احیا شود و برگزاری مدون چنین جلساتی برای بررسی مشکلات صادرکنندگان موثر خواهد بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: شرکت های صادرکننده باید نقش اول را برای حضور در این جلسات داشته باشند و مشکلات را در جلسات بیان کنند تا مسایل و مشکلات صادراتی را حل کنیم و فضا برای صادرات بیشتر در استان فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز