خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات استان مازندران خبرداد:

صید بیش از۸۰۰ قطعه ماهی آزاد دریایی مولد از رودخانه چشمه کیله تنکابن

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۹۲۷

برای سال جاری تکثیر و رهاسازی حدود یک میلیون قطعه بچه ماهیان آزاددریایی برنامه ریزی شده است.

از ابتدای مهر ماه امسال تاکنون، بیش از۸۰۰ قطعه ماهی آزاد دریایی مولد از رودخانه چشمه کیله تنکابن صید شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات مازندران، مدیرکل شیلات استان مازندران بابیان اینکه آزادماهیان ازباارزش ترین گونه های آبزی دریای خزر می باشند گفت:: همکاران مرکز تکثیروبازسازی ذخایرشهیدباهنرکلاردشت باهمکاری یگان حفاظت منابع آبزیان بمدت ۴۹روز از ابتدای مهر ماه امسال تاکنون، توانستند بیش از۸۰۰ قطعه ماهی آزاد دریایی مولد از رودخانه چشمه کیله تنکابن صید نمایند که این شمار ماهی صید شده جهت تکثیر به مرکز فوق انتقال یافت.

حسن حبیب نژادافزود: این در حالی است که درسال گذشته صیدماهی مولدفقط ۹۳ قطعه بوده است و این میزان صید قبل ازپایان مدت زمان صید درمقایسه باصیدسال گذشته، بیش از ۸ برابرافزایش صیدماهی مولدراتاکنون نشان می دهد.

حبیب نژاد با تبیین جایگاه ارزشمند رودخانه های غرب استان در بازسازی ذخایر ماهی آزاد دریای خزر، افزود: نقش رودخانه چشمه کیله در صید ماهیان مولد آزاد دریایی قابل توجه و فراهم کردن شرایط و زمینه مناسب برای مهاجرت ماهیان مولد به رودخانه های استان همکاری دستگاههای مختلف استان را می طلبد.

این مقام مسئول بیان داشت: رودخانه چشمه کیله تنکابن به دلیل داشتن شیب مناسب، قلوه سنگ و دمای مطلوب بهترین زیستگاه ماهیان مولد برای تخم ریزی بوده که کارشناسان شیلات استان از آغاز مهرماه با استقرار در رودخانه چشمه کیله و صید ماهیان مولد، تخم های استحصالی را پس از انتقال به مرکز بازسازی ذخایر شهید باهنر کلاردشت تکثیر و در رودخانه های منتهی به دریا رهاسازی می کنند.

مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد: برای سال جاری تکثیر و رهاسازی حدود یک میلیون قطعه بچه ماهیان آزاددریایی برنامه ریزی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز