خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان شمالی:

۹۸ درصد از اراضی در خراسان شمالی دارای سند هستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۴۷۲

جهاد کشاورزی بعنوان وزارتخانه ای که متولی همه حوزه های منابع طبیعی و زیستی است باید هماهنگی های مناسب را فراهم نماید و در ابتدای کار باید مشکلش را با خود و مجموعه های مربوطه حل کند.

استاندار خراسان شمالی گفت: استانهای خراسان و سمنان مشکلات عمده ای در بحثخشکسالی و منابع آبی دارند که بخش عمده آن بدلیل مدیریت نامطلوب در حوزه کشاورزی، آب، جنگل و مرتع است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، سید علی اکبرپرویزی، مراسم امضاء تفاهم نامه و مدیریت پایدار منابع طبیعی مناطق هیرکانی و ارسبارانی که با حضور ۷ استاندار کشور، در کارخانه صنایع چوب و کاغذ برگزار شد، با بیان اینکه خشکسالی در کشور ما بسیار مشهود است اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی و مجموعه این وزارتخانه باعثبروز بخش عمده این مشکلات است.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی بعنوان وزارتخانه ای که متولی همه حوزه های منابع طبیعی و زیستی است باید هماهنگی های مناسب را فراهم نماید و در ابتدای کار باید مشکلش را با خود و مجموعه های مربوطه حل کند.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه بخشی از تخریب مراتع مربوط به بخش کشاورزی و بخش عمده آن مربوط به دام است افزود: ساخت و ساز در حوزه عمران شهری و روستایی در مقابل تخریب مراتع توسط دام ناچیز است و به چشم نمی آید.

پرویزی اظهار داشت: ناهماهنگی هایی بین منابع طبیعی با محیط زیست و سازمانهای مرتبط با این حوزه وجود داشته و آثار نامطلوبی گذاشته است که امیدواریم در دولت تدبیر و امید به این مسئله بیشتر توجه شود.

وی افزود: منابع طبیعی سالها با تصرفات مقابله می کند و باید سازمان منابع طبیعی را از درگیری با مردم خلاص کرد و حوزه ای برای کنترل و برخورد با این قضیه، تعیین شود.

استاندار خراسان شمالی به اراضی دارای سند در این استان اشاره کرد وگفت: ۹۸ درصد از اراضی در خراسان شمالی دارای سند می باشد و تنها دو درصد اراضی فاقد سند هستند که برای رفع این مشکل باید مردم را متقاعد کرد تا خودشان اقدام نمایند زیرا با استفاده از اهرم قضایی و انتظامی برطرف نمی شود.

پرویزی خاطر نشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی باید با استعداد یابی و با همکاری مردم، مناطقی را که می توان در آن کاری بغیر از دامداری و کشاورزی انجام داد را شناسایی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز