خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گردشگری مازندران:

بیش از ۲۰ هتل ۳ تا ۵ ستاره در مازندران در حال ساخت است

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۰۴۲

بیش از ۲۰ هتل ۳ تا ۵ ستاره در مازندران در حال ساخت است که ۲ تا ۳ سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در نشست با هیاتی متشکل از خبرنگاران و سرمایه گذاران ازکشور کویت، مصر و الجزایر در هتل نارنجستان نور اظهار داشت: ۱۷۷ پروژه نیمه تمام در بخش های مختلف اقامتی، پذیرایی و تفریحی و توریستی در مازندران وجود دارد که از ۱۵ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایلنا از ساری، دلاور بزرگ نیا با بیان این مطلب که همه این پروژه ها طالب جذب سرمایه گذار هستند افزود: بیش از ۲۰ هتل ۳ تا ۵ ستاره در مازندران در حال ساخت است که ۲ تا ۳ سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به این مطلب که مازندران این ظرفیت را دارد به عنوان پایگاه خط پروازی کویت شناخته شود و با گردشگری سلامت پیوند بخورد افزود: نزدیکی این استان به تهران شرایطی را فراهم می آورد تا ۱۰ درصد این نوع از گردشگری که مربوط به بخش درمان را شامل می شود با تهران هماهنگ کنیم و ۹۰ درصد مربوط به خدمات دوران نقاهت و تندرستی را در مازندران برنامه ریزی نمائیم.

بزرگ نیا از جاده ها به عنوان میراثبشری و نیاز حال و آینده نام برد واز برنامه های دولت برای کوتاه کردن حداکثر یک ساعت مسافت تهران به مازندران خبر داد و افزود: مازندران با ۳ محور زمینی به تهران متصل می شود که ۲ محور آن در حال توسعه و تعریض است و چنانچه خطوط ریلی و پروازی را به آن اضافه کنیم امکانات تقریبا فراهم است.

وی با بیان اینکه مازندران را باید با نگاه فرهنگی، تفریحی و تاریخی تجمیع کرد تا بتوانیم شناخت درستی از آن داشته باشیم گفت: در مازندران قبل از آریایی ها اقوامی به نام کاسبی، مازها و خزرها زندگی می کردند که بعدها به داخل فلات ایران مهاجرت کردند و شهرهای کاشمر، قزوین و کاشان می توان ردپای آن را جستجو کرد.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهارداشت: معماری ایرانی حاصل هنر معماران ایرانی در مازندران وجود دارد چه قبل از اسلام چون قلعه کنگلو که از معابد دوره میترائیسم است و قلعه مارکوه از قلاع دوران بعد اسلام(اسماعیلیه) به شمار می آید که نشان دهنده بخشی از قدمت مازندران است

وی به مهمان نوازی و مهربانی های مازنی در طول تاریخ نیز به عنوان یکی از جاذبه های استان اشاره کرد و یاداور شد: میهمان نوازی های ایرانی در طول تاریخ در جاده ابریشم برای تجار ثابت شده است قبل از اسلام مازندران به عنوان پل ارتباطی با چین و ساحل مدیترانه و اروپا بود و از امن ترین را ه ها برای تجار به شمار می آمد و بعد از اسلام نیز به یکی ازبهترین پناهگاه های علویان تبدیل شد.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران در خصوص پایین بودن سرعت اینترنت در استان خاطر نشان کرد: ما کاملا در خصوص تکنولوژی ارتباطات با شما هم نظر هستیم با همتی که دولت تدبیر وامید دارد خیلی زود بستر دسترسی به اینترنت پر سرعت در مازندران فراهم می شود و هم اکنون هم این مسئله توسط مخابرات استان در حال پیگیری است.

بزرگ نیا به توریسم ورزشی در بخش های مختلف شکار و کوهنوردی به عنوان یکی از علائق گردشگران عرب اشاره کرد و گفت: ظرفیت های خوبی در زمینه توریسم ورزشی در مازندران فراهم است مازندران یکی از قوی ترین و جدی ترین پایگاه های ورزشی در ایران است و بیشترین مدال جهانی و المپیک را به خود اختصاص می دهد.

وی از تجربه برخی از رشته ها برای نخستین بار در مازندران و برگزاری تور رفتینگ در رودخانه هراز خبر داد و گفت: این ظرفیت ها دیگر جهانی است قله دماوند به طور سنتی مورد علاقه کوهنوردان جهان است و هر ساله کوهنوردان از سراسر دنیا به آن صعود می کنند این ظرفیت می تواند به صورت یک پیکیچ به گردشگران ارایه شود.

وی با بیان این مطلب که آماده ایم تور آشنا سازی مدیران آژانس ها و تاسیسات گردشگری کویت را در مازندران برگزار کنیم گفت: زمان آن رسیده تا دفاتر خدمات مسافرتی و شرکت های گردشگری پکیج های متنوع در قیمت های گوناگون تدوین نمایند.

بزرگ نیا از پیشنهاد برگزاری نمایشگاه مازندران شناسی در کشور کویت استقبال کرد و افزود: ما آماده ایم هفته فرهنگی در کشور کویت و مازندران برای آشنایی بهتر از ظرفیت های مازندران و همکاری در زمینه گردشگری را برگزار نمائیم.

شایان ذکر است در این نشست گوشه هایی از فرصت های سرمایه گذاری در استان مازندران نیز معرفی و توضیحات تخصصی در این زمینه ارایه گردید

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز