خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری خبر داد:

آغاز سرشماری کشاورزی درشهرستان با ۴۳ نیروی آمارگیر

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۵۷۶

فرماندار ساری از آغاز سرشماری کشاورزی درشهرستان با ۴۳ نیروی آمارگیرخبر داد. / مرکز استان بعنوان پایلوت در اجرای سرشماری عمومی کشاورزی است.

فرماندار ساری در آیین آغاز سرشماری کشاورزی در هنرستان کشاورزی شهرستان ساری گفت: ۷ نفر کارشناس مسئول فنی و اجرایی و ۲ کارشناس IT و ۴۳ آمارگیر با ارائه آموزش لازم در اجرای سرشماری همکاری می کنند.

به گزارش ایلنا از ساری، در آیین آغاز سرشماری کشاورزی در هنرستان کشاورزی شهرستان ساری فرماندار ساری با بیان اینکه مرکز استان بعنوان پایلوت در اجرای سرشماری عمومی کشاورزی است، گفت: شهرستان ساری با توجه به وسعت ۱۳.۶ دهم درصد کل مساحت استان مازندران را داراست و طبق تقسیمات کشوری ۴ شهر، ۶ بخش، ۴۰۰ روستا و ۷ واحد مرکز ترویج کشاورزی در این شهرستان فعال است.

جواد واحدی بیان کرد: با توجه به سال اقتصاد توسط مقام معظم رهبری، تاکید رئیس جمهور و استاندار سرشماری عمومی کشاورزی را بصورت نمادین در روستای شرفدار کلای ساری امروز انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت کشاورزی حدود ۸۱ هزار هکتار است که با انتصاب کشت دوم و سوم به حدود ۹۷ هزار هکتار رسیده است، اذعان داشت: بالغ بر ۹۵۵ واحد دامداری صنعتی کوچک و روستایی در سطح شهرستان که ۳۴۲ واحد مرغداری است، یک واحد اجداد و ۵ واحد کارخانه جوجه کشی در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار ساری در خصوص صنایع تبدیلی که یکی از اقدامات مهم است، اظهارداشت: در خصوص صنایع تبدیلی ۱۵۷ واحد صنعتی در شهرستان ساری در حال بهره برداری است.

واحدی تصریح کرد: در راستای اشتغال در خصوص اقدامات انجام شده ۴۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شده که سالانه با برآورد سازمان جهاد کشاورزی حدود ۸۲۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال تولیدات را به بازار عرضه می کنند که در سطح استان در این زمینه آمار بسیار خوبی وجود دارد.

وی در خصوص اجرای سرشماری عمومی با توجه به سال اقتصاد بری بهره وری بالاست، افزود: ۷ نفر کارشناس مسئول فنی و اجرایی و ۲ کارشناس IT و ۴۳ آمارگیر با ارائه آموزش لازم در اجرای سرشماری همکاری می کنند.

همچنین در اجرای سرشماری عمومی مسابقه نقاشی با موضوع سرشماری عمومی برای دانش آموزان و عکس، خبر و گزارش برای خبرنگاران در نظر گرفته شد و در اختتامیه بهترین ها انتخاب و جئایزی به آنها اهدا می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز