خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در نخستین همایش استانی شورای فرهنگ عمومی؛

مهم ترین دغدغه جامعه ما دغدغه فرهنگی است / نگذاریم خرده فرهنگ ها به سادگی وارد محیط فرهنگی استان شوند

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۲۶۸

با عنایت به هجمه های فرهنگی فراوانی که بر علیه کشور صورت می گیرد، برای مبارزه با روش های نوین و پیچیده فرهنگی دشمنان، باید برنامه فرهنگی داشته باشیم.

ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در نخستین همایش استانی شورای فرهنگ عمومی، گفت: فرهنگ، روح جامعه، تعیین کننده هویت زندگی فردی و اجتماعی و اثر گذار بر ذهنیت و گرایش افراد جامعه است.

فلاح، با اشاره به این که فرهنگ اسلامی، فرهنگی ایمان گرا، فطری، خرد گرا، تمدن ساز، پویا، بدعت ستیز و پاسخ گوی به نیازهای جامعه است، عنوان نمود: بسیاری از مشکلات امروز جامعه بشری، به فرهنگ و اثر گذاری مستقیم آن باز می گردد.

استاندار، با بیان این نکته که مبنای نظام مقدس جمهوری اسلامی، فرهنگی و بنیانگذار کبیر آن، حضرت امام خمینی(ره)، یک چهره ی فرهنگی جهانی بوده است، خاطر نشان کرد: ایران اسلامی، امروز پرچمدار کشورهای اسلامی در جهان است و آزادیخواهان مسلمان در مبارزات خود از فرهنگ انقلابی ایران اسلامی الگو می گیرند.

وی با اشاره به این که با توجه به سبقه فرهنگی ایران اسلامی، مهم ترین دغدغه جامعه ما، دغدغه فرهنگی است، تاکید کرد: با عنایت به هجمه های فرهنگی فراوانی که بر علیه کشور صورت می گیرد، برای مبارزه با روش های نوین و پیچیده فرهنگی دشمنان، باید برنامه فرهنگی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان، مازندران را سرزمین علما بزرگ و مراجع فرهنگی عالی دانست و یاد آور شد: باید به زیبایی های فرهنگ بومی در برابر فرهنگ غیر توجه کنیم و نگذاریم؛ خرده فرهنگ ها به سادگی وارد محیط فرهنگی استان شوند.

استاندار، افزود: شورای فرهنگ عمومی، می تواند با برنامه ریزی در راستای گسترش فرهنگ آموزی و نفوذ فرهنگ اسلامی و تقویت فضای تفکر و علم آموزی، زمینه فائق آمدن بر مشکلات اجتماعی و فرهنگی را فراهم آورد.

فلاح، با اشاره به این که مازندران، در شمار چند استان دارای آمار طلاق بالا در کشور است، تصریح کرد: باید راهکارهای عملیاتی، کاربردی و علمی برای مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم.

وی با اشاره به این که امروز محیط زیست و دغدغه حفظ طبیعت و تغییر کاربری اراضی در استان که عمدتا یک جریان وارداتی به مازندران است، به صورت یک معضل اجتماعی و فرهنگی بروز و ظهور کرده اند، گفت: این در حالی است که کشاورزی که مهم ترین مقوله اقتصادی مازندران است، می بایست موجبات امنیت غذایی کشور را فراهم آورد که البته در این راستا، اقدامات بسیار خوبی در استان با همراهی همه دستگاه های مسوول صورت گرفته و در حال انجام است.

فلاح، خواستار توجه بیشتر به مقوله اقتصاد مقاومتی به عنوان موضوعی فرهنگی در استان شد و یاد آور گشت: دولت تدبیر و امید در حوزه اداری شورای فرهنگ عمومی، توجه ویژه ای را معطوف داشته است که تامین اعتباری خاص برای این شورا، از جمله ی این اقدامات محسوب می شود.

استاندار، اظهار امیدواری نمود؛ تا دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در استان، چون همیشه و بیش از پیش به نقش آفرینی موثر بپردازد، و بیان داشت: بایسته است؛ شورای فرهنگ عمومی، از حضور و همراهی دانشگاهیان، نخبگان و حوزویان اهل تحقیق و صاحب نظر در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، نهایت بهره را ببرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز