خبرگزاری کار ایران

مراسم تشییع آیت اله جباری در بهشهر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۴۱۰

با حضور علما و فقها و مسئولین کشوری و استانی، مراسم تشییع آیت اله جباری در بهشهر از گلزار شهدای بهشهر به سمت مصلی برای خاکسپاری در کنار شهدای گمنام برگزار شد.

با حضور علما و فقها و مسئولین کشوری و استانی، مراسم تشییع آیت اله جباری در بهشهر از گلزار شهدای بهشهر به سمت مصلی برای خاکسپاری در کنار شهدای گمنام برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بهشهر، مردم شریف و ولایتمدار بهشهر و مازندران امروز چندین کیلومتر را پای پیاده در تشییع پیکر آیت اله جبایر امام جمعه بهشهر و نمیانده مردم مازندران در خبرگان رهبری شرکت کردند تا با یار دیرین انقلاب و امام جمعه۳۴ نماز جمعه بهشهر تجدید بیعت و وداع کنند.
آیت اله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در سخنانی گفت: آیت اله جبایر فردی مجاهد و ولایتمدار بود که تا آخرین لحظات عمر با برکتشان رد خدمت اسلام و مسلمین و ولایت بود.

وی اظهار داشت: فقدان وجود مبارک و نازنین این عالم بزرگوار برای بهشهری ها و مردم مازندران ثلمه ای بزرگ و عظیم بود که این حادثه جانکاه را به خانواده بزرگوار و فرزندان عزیزشان تسلیت می گویم.
متن پیام تسلیت رهبری نیز توسط آیت اله طبرسی در این مراسم قرائت شد.
متن پیام تسلیت آیت‌الله جوادی آملی نیز در این مراسم توسط حجت‌الاسلام سعید جوادی آملی فرزند ایشان که در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله جباری قرائت شد به این شرح است.
بسم الله الرّحمن الرّحیم
إِنَا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعون
ارتحال عالم ربّانی، روحانی وارسته، آیت‌الله حاج سید صابر جبّاری رضوان الله تعالی علیه را به پیشگاه ولی عصر ارواحنا فداه، به جامعه روحانیّت وامّت ولایت مدار استان مازندران به ویژه مردم بزرگوار بهشهر و بیت شریف
معظم له تسلیت عرض می‌نمایم.
آیت‌الله حاج سید صابر جبّاری رحمت الله علیه سالیان متمادی در حوزه‌های علمی مازندران به تحصیل علوم اسلامی اشتغال داشت، به جهت تکمیل معارف قرآن و عترت به قم هجرت کرد و از محضر مراجع بزرگ آن عصر بهره‌های وافی
برد و همزمان با نهضت اسلامی و رهبری امام راحل قدس سره در تعلیم، تبلیغ و تبیین اهداف والای نهضت، سعی بلیغ داشت.
در بعد از استقرار نظام اسلامی جهت تربیت نفوس مستعد و تحکیم پایه‌های جمهوری اسلامی به امامت جمعه شهر شهید پرور که مهد رجال نام آور علمی و فقیهان بزرگ بود یعنی بهشهر منصوب شد.
در دوران دفاع مقدس بارها به جبهه رفت و در تجهیز و اعزام نیروهای جهادی سهم تعیین کننده داشت، در تأسیس حوزه‌های علمی جهت تدریس، تربیت طلاب علوم الهی کوشش فراوان می‌نمود.
در هدایت مردم به‌ویژه جوانان جدیت تام داشت و با عضویت چندین سال در مجلس خبرگان رهبری، در تقویت ولایت و نشر مأثر امامت و آثار رهبری در اسلام، دین خود را به نظام اسلامی ادا نمود. سرانجام مانند امام راحل با قلبی آرام و روحی مطمئن به بارگاه ملکوتی پروردگار نظام هستی بازگشت.
تحیّت و رحمت الهی را برای آن فقید سعید و صبر جمیل و اجر جزیل را برای عموم علاقمندان و بازماندگان آن بزرگوار از ذات اقدس اله مسئلت می‌کنم.
روح این عالم بزرگوار را با ارواح اولیاء خود محشور بفرماید. غفرالله لنا ولکم و السلام علیکم و رحمت الله وبرکاته
عبدالله جوادی آملی.

گفتنی است اقامه نماز میت بر پیکر آیت الهل جباری توسط نماینده ولی فقیه در مازندران آیت الله نورالله طبرسی اقامه شد و پیکر پاک ایشان برای خاکسپاری به مصلی نماز جمعه بهشهر تشییع و به خاک سپرده شد.
آیت الله جباری صبح دوشنبه در سن ۷۶ سالگی در بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز