خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت دربازدیداز شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران؛

مازندران باید قطب تولید کاغذ کشور شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۷۵۷

مازندران باید قطب تولید کاغذ کشور شود و قصد داریم از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های توسعه‌ای صنایع چوب و کاغذ مازندران حمایت‌هایی صورت دهیم.

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بازدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع چوب وکاغذ مازندران وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حاشیه بازدید از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به افزایش ۲ برابری ظرفیت تولید کاغذ کشور اظهار کرد: هم‌اکنون سالانه ۲ میلیون تن کاغذ در کشور تولید می‌شود.

وی افزود: مازندران باید قطب تولید کاغذ کشور شود و قصد داریم از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های توسعه‌ای صنایع چوب و کاغذ مازندران حمایت‌هایی صورت دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون برای اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی و صنعتی کمبود اعتبار نداشتیم و با کمک خداوند و همت مردم طرح‌های بزرگی در کشور در حال تحقق است.

نعمت‌زاده با تأکید بر استفاده از توان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در کشور تصریح کرد: با توسعه فناوری و زیرساخت باید صنایع تبدیل کاغذ در کشور افزایش یابد.

دکتر ابوالفضل روغنی نیز در این بازدید با ارائه گزارشی ازآخرین وضعیت شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: راه اندازی خط سوم تولید در صنایع چوب و کاغذ مازندران از الزامات بقای این شرکت است.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با ابراز نگرانی از واردات بی‌رویه کاغذ گفت: با توجه به نیاز کشور به کاغذ، راه اندازی خط جدید تولید از الزامات بقای این شرکت در صحنه تولید و اقتصاد ملی است و نقش محوری را برای بی‌نیاز شدن کشور از واردات بخشی از نیاز کاغذ مصرفی را ایفاء خواهد نمود.

وی با اشاره به ضرورت بازنگری در تعرفه واردات کاغذ و رساندن این تعرفه از ۴ درصد به ۱۰ درصد، افزود: در کشور ما عمده مصرف کاغذ در بخش‌ دولتی انجام می‌شود لذا می‌توان با توجه به توان داخل این نیاز را تا حدودی رفع کرد حتی آموزش و پرورش می‌‎تواند ۵۰ هزار تن کاغذ مورد نیاز خود را از شرکت چوب و کاغذ مازندران تامین کند؛ در حالی که ۲۰ درصد از کاغذهای مورد نیاز آموزش پرورش در حال حاضر از این کارخانه خریداری و تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چوب وکاغذ مازندران برای تبدیل شدن به قطب تولید کاغذ باید بر طرح‌های توسعه‌ای توجه داشته باشد، گفت: برای اینکه طرح‌های توسعه‌ای شرکت اتفاق بیفتد، نیازمند ۱۱۰ میلیون یورو اعتبار هستیم.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه وقت تنفس جنگل از طرح‌های غیرکار‌شناسی است، افزود: از وزیر صنعت، معدن و تجارت تقاضا داریم این موضوع را در هیئت دولت مطرح و پیگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه بهترین و غنی‌ترین جنگل‌های شمال کشور به ویژه مازندران در محدوده شرکت چوب وکاغذ مازندران قرار دارد، افزود: بر این اساس جنگل‌های چوب و کاغذ نه تنها دچار تخریب نشده‌اند بلکه از تراکم بیش از حد درختان در این مناطق رنج می‌برد و این مسئله به همراه دیرزیستی و کهنسالی درختان برخی مناطق تابعه به معظلی اساسی تبدیل شده است.

دکتر روغنی با اشاره به اینکه پایه و اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در اواخر سال گذشته که به منظور تنفس ۱۰ساله جنگل‌های شمال کشور اکار‌شناسی شده نیست ادامه داد: این مسئله در مورد جنگل‌های تحت پوشش شرکت صنایع چوب وکاغذ نباید صدق کند زیرا این شرکت در ازای قطع هر اصله درخت یک نهال را جایگزین آن می‌کند.

روغنی گلپایگانی با با اعلام اینکه سازمان جنگل‌ها ۲۴ میلیارد تومان به شرکت صنایع چوب و گاغذ بدهکاراست گفت: ماده ۱۲ قانون ارزش افزوده از صنعت حمایت نمی‌کند بلکه عملا از واردات حمایت می‌‎کند، و به دلیل کاهش برداشت از جنگل، سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور ۲۴ میلیارد تومان به شرکت چوب و کاغذ مازندران بدهکار است، اما در طول سال‌های اخیر هنوز این مبلغ را پرداخت نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز