خبرگزاری کار ایران

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران:

پژوهش محوری در آموزش و پرورش یکی از راه‌های تغییر است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۴۰۳

مسئولان باید توجه کنند که مدرسه موجود زنده است و هر موجود زنده، دارای عوارض و بیماری می‌شود بنابراین در مدرسه مدیر توانا و مبتکر می‌تواند بهترین راهبر و راهنما در رسیدن به اهداف عالی آموزش و پرورش باشد.

معاون متوسطه آموزش‌پرورش مازندران یکی‌ از راه‌های تغییر در آموزش‌وپرورش را مستلزم پرداختن به جزئیات دانست و گفت: پژوهش محوری در آموزش و پرورش یکی از راه‌های تغییر است که باید به دقت انجام گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در آمل، اسفندیار نظری در جلسه شورای آموزش‌پرورش این شهرستان، ‌آمل را شهر علما، بزرگان و اندیشمندانی چون علامه حسن زاده آملی و علامه جوادی آملی بیان و عنوان کرد: این شهرستان با توجه به قدمت دیرینه‌اش در مباحثعلمی امروزه باید حرف اول را در زمینه‌های مختلف کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه اساس توسعه در هر کشوری آموزش و پرورش است، یادآور شد: همه ما باید در پی پرورش دانش آموزان متفکر، مبتکر و خلاق باشیم.

نظری با تاکید براینکه امروزه اجرای شیوه‌های سنتی مهمترین نگرانی ما در سیستم آموزش‌وپرورش شده است، ابراز داشت: با توجه به ترقی و رشد روزافزون علمی این نهاد نیز باید به سمت تکنولوژی و پیشرفت روی آورد.

این مسئول توسعه متواضع یا عدالت آموزشی، کیفیت‌بخشی و پژوهش‌محوری را سه اساس کار در این سیستم بیان کرد و گفت: مسئولان باید توجه کنند که مدرسه موجود زنده است و هر موجود زنده، دارای عوارض و بیماری می‌شود بنابراین در مدرسه مدیر توانا و مبتکر می‌تواند بهترین راهبر و راهنما در رسیدن به اهداف عالی آموزش و پرورش باشد.

وی با اشاره به ارزشمند بودن ساعات آموزشی در کلاس درس و دوره‌های آموزشی ضمن خدمت تصریح داشت: با توجه به اهمیت این امر فرهنگیان ما باید مبحثآموزش مهارت‌های زندگی در مدارس را جدی بگیرند.

نظری با اعلام اینکه در اجرای پروژه مهر مشارکت و تعامل دانش‌آموزان و معلمان اساس کار در مرمت و بازسازی مدارس می‌شود، اذعان داشت: در این زمینه فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران باید برای توسعه عمرانی مدارس همکاری لازم را داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه نظری و مهارتی آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی در این سازمان اظهار داشت: در این عرصه علمی معلمی نباید بیکار باشد و در جهت علم‌آموزی به دانش‌آموزان همیشه باید پیش‌قدم باشند و فقط به سه واژه بخوان، حفظ کنو امتحان بده اکتفا نکنند.

وی اجرای آموزش تولید در برخی از مدارس این شهرستان را موجب ترقی و تلاش دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیلی در جامعه بیان و مطرح کرد: در این امر بهتر است از امکانات این مدارس تولیدی مورد استفاده بهینه قرار گیرد و در اجرای طرح هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را به رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش ترغیب کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز