خبرگزاری کار ایران

معاون آبزی پروری شیلات مازندران:

آبزی پروری از مصدیق اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۱۳۹

۶ هزار و ۲۰۰ نفر بصورت مستقیم در مراکز آبزی پروری استان در بخش های ماهیان گرمابی، سردابی و ماهیان زینتی مشغول به فعالیت هستند.

معاون آبزی پروری شیلات مازندران گفت: بخش آبزی پروری مبنی بر اقتصاد مقاومتی درون زاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، " ولی الله محمد زاده " در مراسم افتتاح پروژه ماهیان سردابی قزل آلا در منطقه کفشگر کلا ارطه با بیان اینکه آبزی پروری از مصادیق اقتصاد مقاومتی است افزود: اساس این کار استفاده از ظرفیت فنی داخلی است.

وی به ظرفیت خوب آبزی پروری در مازندران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۸۴۰ مرکز آبزی پروری در استان وجود دارد که سالانه ۶۸ هزار تن ماهی تولید میکند.

محمد زاده با اشاره به اینکه ۲۰ درصد سهم آبزیان کشور از آن مازندران است اظهار داشت: ۶ هزار و ۲۰۰ نفر بصورت مستقیم در مراکز آبزی پروری استان در بخش های ماهیان گرمابی، سردابی و ماهیان زینتی مشغول به فعالیت هستند.

معاون شیلات استان مازندران اعلام کرد: در سال گذشته ۵۰ هزار تن ماهی گرمابی، ۱۸هزار و سیصد تن ماهی سردابی و بالغ بر ۳۰۰ کیلو خاویار پرورشی بدست آمد.

وی به مزارع دومنظوره پرورش ماهی اشاره کرد و ادامه داد: آب این مزارع صرف پرورش آبزیان می شود و بعد از استفاده، مازاد آن به مزارع کشاورزی اطراف وارد می شود و موجب کاهش سموم کشاورزی در مزارع کشاورزی می گردد.

محمد زاده افزود: قائم شهر از مستعد ترین مناطق پرورش ماهیان گرمابی و سردابی است و تا کنون ۱۷۵ مزرعه پرورش ماهی با آب چاه به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش در صادرات را دنبال خواهیم کرد گفت: در سال گذشته ۷ هزار تن ماهی گرمابی و میزان کمی قزل و ماهی دریا به کشورهای عراق و امارات و همچنین ۳۰۰ کیلو خاویار پرورشی به کشورهای فرانسه و آلمان صادر کردیم که بالغ بر ۳۲ میلیون ارز آوری برای استان به همراه داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز