خبرگزاری کار ایران

با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد و ۷۵۹ میلیون ریال صورت گرفت:

افتتاح همزمان ۳۲ پروژه بخش کشاورزی مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۸۹۰

مراسم افتتاح و بهره برداری از ۳۲ پروژه خدماتی، زیربنایی و تولیدی بخش کشاورزی مازندران به صورت نمادین در مرکز پرورش مرغ تخم گذار امید شمال پردنگون مرزن آباد برگزار شد.

ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در مراسم افتتاح و بهره برداری از ۳۲ پروژه خدماتی، زیربنایی و تولیدی بخش کشاورزی مازندران که به صورت نمادین در مرکز پرورش مرغ تخم گذار امید شمال پردنگون مرزن آباد برگزار شد، با اشاره به توانمندی‌های استان در این بخش، بیان داشت: به‌کارگیری اصولی این توانمندی‌ها یقیناً افزایش چند برابری تولید و اشتغال را به‌دنبال دارد.

به گزارش ایلنا از ساری، مقام عالی دولت در استان با اعلام این که مازندران یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی کشور در زیربخش‌های مختلف تولیدی محسوب می‌شود و در زمینه تولیدات در ردیف‌ استان‌های نخست کشور قرار دارد، عنوان کرد: بی‌تردید محور اصلی توسعه مازندران کشاورزی است و باید بیش از پیش روی این موضوع وقت گذاشت.

فلاح با اشاره به اینکه بخش کشاورزی به تنهایی قادر به حل مشکلات اقتصادی و اشتغال استان خواهد بود، یاد آور شد: در کنار تلاش برای افزایش تولید باید بازار کشاورزی و صادرات محصولات نیز در دستور کار باشد.

استاندار اظهار داشت: دولت در کنار تولیدکنندگان است و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات تولید کنندگان به‌کار گرفته است.

وی خاطر نشان ساخت: یکی از برنامه‌های دولت در سال ۹۳ صادرات محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی و دامی است که در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها ظرف چند ماه آینده این طرح اجرایی می‌شود.

استاندار ادامه داد: تعیین کشور هدف برای صادرات، ساخت سردخانه مختص محصولات زراعی، دامی و باغی صادر شونده از دیگر برنامه‌هایی است که دولت به‌دنبال آن است.

فلاح با اشاره به برنامه های دولت افزود: یکی از این برنامه ها پرداخت ۶۰۰ تومان یارانه در ازای هر کیلو صادرات مرغ به تولیدکنندگان است وبرنامه بعدی ساخت سردخانه مختص محصولات زراعی، دامی و باغی صادر شونده است.

وی پرورش مرغ در واحدهای طبقاتی را کار جدیدی در مازندران دانست و افزود: در گذشته تولید مرغ در یک طبقه و با یک سقف صورت می‌گرفت، اما امروز تولید مرغ در سه طبقه و یک سقف انجام می‌شود.

فلاح گفت: بهره‌وری از سوخت، خوراک، تدارکات و پشتیبانی و همچنین صرفه‌جویی در زمان و مکان از ویژگی‌های ممتاز واحدهای چندطبقه تولید گوشت و مرغ است.

گفتنی است در این روز ۳۲ پروژه خدماتی، زیربنایی و تولیدی بخش کشاورزی استان با حضور استاندار و مسؤولین کشوری، استانی، شهرستانی، خانواده های معظم شهدا، کشاورزان و بهره برداران و… با اعتباری بیش از ۱۵۰میلیارد و ۷۵۹ میلیون ریال اعتبار درسراسر استان افتتاح شد.

با افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها برای ۷۹ نفر ایجاد اشتغال مستقیم شده و ۴۴روستا با پنج هزار و۷۸۲ خانوار روستایی بهره بردار از مزایای آن بهره مند گردیده و ۵۷۹ تن نیز به تولیدات بخش کشاورزی استان افزوده خواهد شد.

از مجموع این ۳۲ پروژه، ۲۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد و ۳۵۹ میلیون ریال به طرح های خدماتی و زیربنایی شامل احداثکانال بتنی لاینینگ، شن ریزی و احداثجاده بین مزارع، بانک نشاء، تجهیز ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی و… اختصاص دارد.

هم چنین هفت طرح مربوط به بخش تولیدی با بیش از ۱۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار شامل پروژه های پرورش مرغ مادر گوشتی، پرورش مرغ گوشتی، پرورش گاو شیری، پرورش ماهیان سردآبی و… است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز