خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل خانه سینما:

سینما مبنای توسعه فرهنگ گردشگری است

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۲۸۶

گردشگری ۳ پایه مشخص دارد تا بتواند توسعه پیدا کند. اولین پایه آن توسعه رابطه گردشگری و سینماست.

محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما معتقد است که بهترین عنصری که می‌تواند به توسعه صنعت گردشگری و همچنین آشنا شدن مردم با جاذبه‌ها و تاریخچه کشور کمک کند رسانه و هنر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، مدیرعامل خانه سینما که در مراسم ضیافت شام شهرداری ساری سخن می‌گفت با اشاره به اهمیت گردشگری افزود: سالهاست درباره ارتباط گردشگری و سینما صحبت می‌شود اما تاکنون کار جدی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در توسعه صنعت گردشگری گفت: امروز می‌توان از شبکه‌های ماهواره‌ای به عنوان یک فرصت برای توسعه در توسعه صنعت گردشگری استفاده کرد اما متاسفانه در کشور ماهواره را به عنوان یک عنصر منفی تحلیل می‌کنند.

محمد مهدی عسگرپور با اشاره به اینکه کشورهایی همچون ترکیه و کره جنوبی گردشگری خود را با استفاده از تلویزیون و سینما رونق دادند افزود: در گذشته ما در سال ۵۷ فیلم و اما کره جنوبی ۱۵ فیلم تولید می‌کرد اما امروز این وضعیت برعکس شده است و یا اینکه سرعت رشد تلویزیون در کشورهای دیگر بسیار بیشتر از ایران است.

وی با تاکید بر اینکه در همه جای دنیا اولین عنصر در بحثگردشگری رسانه است افزود: گردشگری ۳ پایه مشخص دارد تا بتواند توسعه پیدا کند. اولین پایه آن توسعه رابطه گردشگری و سینما است.

عسگرپور در ادامه افزود: متاسفانه در این بخش در طول این سال‌ها نگاه استراتژیک در سطح کلان دولت وجود نداشته است بالطبع پایه دوم توسعه گردشگری یعنی مردم نیز نتوانستند حرف خودشان را در این بخش مطرح کنند.
وی پایه سوم توسعه گردشگری را حضور پر رنگ هنرمندان دانست و افزود: به صورت طبیعی هرگاه زمینه‌ای برای فعالیت یک هنرمند فراهم شود قطعا بسیاری از آن‌ها علاقه دارند که در شهر و استان خود فعالیت کنند.

مدیر عامل خانه سینما ادامه داد: باید در بحثتوسعه صنعت گردشگری بیش ار هرچیز به یک نگاه استراتژیک مشخص رسید.
نقطه به نقطه کشور یک موزه و تاریخ تمدنی است
در ادامه این مراسم ماه فروزی معاون پژوهشی سازمان میراثفرهنگی استان مازندران با تشکر از حضور اهالی خانه سینما و سینماگران در مازندران گفت: نقطه به نقطه کشور ما یک موزه و تاریخ تمدنی است و هنرمندان می‌توانند بهترین عنصر برای معرفی این مناطق فرهنگی باشند.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه بین خانه سینما و سازمان میراثفرهنگی گفت: مازندران تاریخی به قدمت ایران دارد و در مطالعات ایران‌شناسی تاریخی ۱۰۰۰ ساله برای زندگی انسان در مازندران مشخص شده است.
ماه فروزی همچنین گفت: ما باید به تولید محصولات فرهنگی به خصوص در بخش بین الملل بیشتر توجه کنیم زیرا فیلم‌هایی که درباره تاریخ تمدنی یک منطقه ساخته شده‌اند نه تنها باعثمعرفی آن تاریخ شده‌اند بلکه باعثرشد سفر و حضور گردشگران در آن بافت تاریخی شده‌اند.

وی ادامه داد: همکاری خانه سینما و سینماگران با سازملان میراثفرهنگی می‌تواند بهترین راهکار برای توسعه صنعت گردشگری باشد.


نقش سینماگران در تقویت فرهنگ بومی بسیارمهم است
جمال باقری رئیس شورای شهر ساری نیز با تشکر از حضور سینماگران و نمایندگان صنوف خانه سینما گفت: همکاری‌هایی که بین سینماگران و سایر بخش‌ها می‌شود بسیار مثمرثمر است هرچند متاسفانه گروهی این نوع برنامه‌ها را به نقد می‌کشند.
وی ادامه داد: برگزاری چنین برنامه‌هایی نه تنها باعثآشنایی بیشتر مردم با فرهنگ خودشان و همچنین شاد شدن آن‌ها می‌شود بلکه کاهش آسیبب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

باقری نقش سینماگران را در تقویت فرهنگ بومی بسیار مهم دانست و افزود: باید ضمن گسترش ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، تاریخ و تمدن خود را به خوبی به نسل آینده منتقل کنیم.
در این برنامه که در عمارت کلبادی یکی از عمارت‌های تاریخی مازندران برگزار می‌شد گروه موسیقی کایر قطعاتی را اجرا کرد و پس از آن یک تئا‌تر سنتی با مضمون آداب و رسوم مازندران اجرا شد.

گردهمایی روسای جامعه اصناف سینمای ایران با همکاری خانه سینما و سازمان میراثفرهنگی استان مازندران، از پنجم خردادماه آغاز و تا هفتم خردادماه ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز