خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری:

راه‌اندازی کمیته مدیریت سواحل در کشور ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۷۶۴

تاکنون سیاست‌ها و تدابیر مختلف برای ساماندهی سواحل دریا اتخاذ شد اما تاکنون متولی اصلی دریا مشخص نشده است.

فرماندار ساری با تاکید بر لزوم راه‌اندازی کمیته مدیریت سواحل کشور با مسئولیت مدیرکل امور قضایی کشور گفت: با استفاده از این کمیته قوانینی تنظیم تا به موجب آن تصمیمات لازم اتخاذ شود.

به گزارش ایلنا از ساری، جواد واحدی فرماندار مرکز استان، در جلسه ساماندهی سواحل دریای مازندران در سالن اجتماعات اردوگاه شهید عظیمی بابلسر اظهار داشت: تاکنون سیاست‌ها و تدابیر مختلف برای ساماندهی سواحل دریا اتخاذ شد اما تاکنون متولی اصلی دریا مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه در گذشته بحثسازمان عمران ساحل برای ساماندهی دریا در مجلس مصوب شد، افزود: اما تاکنون این سازمان شکل نگرفته که با توجه به رویکرد دولت جدید درباره ساماندهی سواحل می‌طلبد تولیت دریا مشخص شود.

فرماندار ساری با اعلام اینکه شناخت کافی از دریای مازندران دارم، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که باید در این جلسه به آن رسیدگی شود مباحثحقوقی است که در حال حاضر در دریا با آن درگیریم و تاکنون پرونده‌های متعدد در محاکمه‌های قضایی در بحثمالکیت سواحل دریا گزارش شده است.

واحدی با بیان اینکه تکلیف تملک سواحلی که به صورت خصوصی در اختیار برخی افراد است تاکنون مشخص نشده است، گفت: مشخص نبودن متولی اصلی دریا و مالکیت شخصی ساحل از جانب برخی افراد از جمله مشکلات ما است که در حال حاضر بیشتر قسمت‌های سواحل ما نیز در اختیار مالکیت خصوصی است.

وی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی کمیته مدیریت سواحل کشور با مسئولیت مدیرکل امور قضایی کشور اذعان داشت: با استفاده از این کمیته قوانینی تنظیم تا به موجب آن تصمیمات لازم اتخاذ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز