خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران خبرداد:

راه‌اندازی پورتال مشترک مازندران و آستاراخان در حوزه اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۱۶۲

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران از راه اندازی پورتال مشترکی بین دو استان مازندران و آستاراخان در حوزه اقتصادی برای معرفی محصولات خبرداد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: پورتال مشترکی بین دو استان مازندران و آستاراخان در حوزه اقتصادی برای معرفی محصولات تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایلنا از ساری، محمد محمد‌پور عمران در نشست مشترک تجار و بازرگانان مازندران با هیات اقتصادی آستاراخان اظهار داشت: فرصت‌های خوبی در دیدار تجار دو استان معرفی شد.

وی تصریح کرد: در دو روز که برای این سفر‌ها پیش بینی شد قابلیت‌های تجاری و اقتصادی مازندران به خوبی معرفی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران خواستار به کارگیری امکانات تجارت الکترونیک بین دو استان شد و گفت: جلسات مشترک دو استان برای رسیدن به نتایج مطلوب باید به صورت مستمر برگزار شود.

محمد‌پور عمران با بیان اینکه هر سه ماه یکبار جلسات مشترکی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود، گفت: پورتال مشترکی بین دو استان برای معرفی محصولات تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمایشگاهی در فضای مجازی برای دو استان راه اندازی شود، خواستار برنامه ریزی برای انتقال پول از بستر تجارت الکترونیک شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با بیان اینکه آستاراخان با استاندار مازندران زمینه‌های خوبی برای همکاری با استان آستاراخان روسیه ایجاد شد و این زمینه همکاری می‌تواند در زمینه صنعت، تجارت، حمل و نقل، توریسم، محصولات کشاورزی، راه آهن و دریا باشد.

محمد محمد‌پور عمران افزود: در نشست این هیات با استاندار مازندران هیات آستاراخان به ۵ گروه تخصصی تقسیم شد و هر کدام با همتای خود در مازندران به مذاکره پرداختند.

وی گفت: بزرگ‌ترین هیات، هیات تجاری هست که بیش از ۲۰ نفر از فعالان تجاری در آن حضور دارند و ریاست این هیات را مینا کوروف رئیس اتاق بازرگانی آستاراخان بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه بازدید از صنایع مازندران طی ۲ روز انجام خواهد گرفت اظهار داشت: در اولین بازدید از صنایع چوب و کاغذ مازندران آقای ویکتورایوانویچ وینا کوروف از ظرفیت و توانمندی این کارخانه ابراز شگفتی کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران تاکید کرد: در حوزه تجارت چوب و کاغذ قطعاً همکاری تجاری خواهیم داشت چرا که روسیه منبع بزرگ چوب خواهد بود.

محمد‌پور گفت: طی صحبتهایی مه انجام گرفته ابراز علاقه‌مندی دو طرف نسبت به عملیاتی کردن تفاهم نامه‌هایی که از قبل صحبت شده وجود دارد.

وی در بخش دیگری افزود: ما پیش بینی می‌کنیم که حجم تجارت بین مازندران و آستاراخان بسیار بالا باشد.

محمد‌پور با اشاره به مشکلات موجود بر سر ارتباطات افزود: مسائل مهمی چون ارتباطات، قرنطینه محصولات کشاورزی، راه آهن و حمل و نقل دریایی و انتقال پول مشکلاتی است که وجود دارد ولی به نظز می‌رسد ظرفیت‌ها خیلی بیشتر از وضعیت حاضر توسعه پیدا کند و این موانع هم یک به یک در حال مرتفع شدن است.

خاطر نشان می‌شود هیات تجاری استان آستاراخان روسیه از شب دوشنبه وارد ساری شد.

در این سفر استاندار آستاراخان روسیه به همراه چندین هیات تجاری، اقتصادی و کشاورزی از قابلیت‌های مازندران بازدید کردند.

آشنایی با واحدهای تولیدی مازندران، حضور در کارخانه‌های تولیدی بزرگ استان، بازدید از صدا و سیما، آشنایی با فرهنگ بومی مازندران از برنامه کاری مسئولان آستاراخان روسیه اعلام شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز