خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه مازندران دیدار جمعی از کارگران استان مازندران با استاندار:

مشکلات کارگران نساجی مازندران به حق است

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۹۳۷

بسیاری از مشکلات کارگران نساجی مازندران به حق است ولی مشکلات کارگران این واحد تولیدی باید با ایجاد کارگروه چند جانبه در استان و خارج از استان در حوزه ملی رفع شود.

علی بابایی کارنامی؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه مازندران دیدار جمعی از کارگران استان مازندران با استاندار با اشاره به وجود برخی از مشکلات در جامعه کارگری گفت: فضای کسب و کار ناشی از استان نیست بلکه مربوط به کشور است.

به گزارش ایلنا از ساری، بابائی کارنامی با بیان اینکه قبل از آنکه مدیرکل باشم، با افتخار می‌گویم یک کارگر هستم افزود: کارگران مظلوم‌ترین قشر جامعه هستند و مشکلات زیادی دارند و برای دریافت حقوق کارگران در هیج موضوعی کوتاه نخواهم آمد.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که در استان شاهد تنش در حوزه کار نباشیم؛ بیان داشت: این سازمان بیشترین تعامل را با واحدهای کارگری استان دارد.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای ارائه کارت سهام عدالت به کارگران مازندران به وجود آمد، گفت: مکاتبات زیادی انجام داده‌ایم اما در مازندران کارخانه قابل واگذاری برای سهام عدالت وجود ندارد.

بابایی تصریح نمود: مشکل عدم ارائه سهام عدالت به کارگران خلاء قانونی وجود دارد که باید در حوزه قانون‌گذار این مشکل رفع شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه مازندران خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۶۳ هزار فرصت شغلی برای کارگران ساختمانی داشتیم که حدود ۲۳ هزار نفر آن‌ها بیمه شدند و از استاندار درخواست داریم زمینه بیمه شدن ۲۰ هزار نفر واجد شرایط بیمه کارگران ساختمانی را نیز فراهم آورند.

بابائی با بیان اینکه دریافت تسهیلات بانکی ارزان قیمت و کم بهره از درخواست‌های کارگران و بازنشستگان است، اظهار داشت: برای حمایت از کارگران استان از بانک رفاه درخواست کردیم به کارگران به صورت قرض الحسنه‌ای وام دهند تا بتوانند به مسائل زندگی خود بپردازند.

وی از افتتاح بیمارستان قلب مازندران در قائمشهر تا چند ماه دیگر خبر داد و افزود: با این کار بخش زیادی از مشکلات درمان کارگران مازندرانی حل می‌شود.

بابایی با اشاره به واگذاری درمان به وزات بهداشت تصریح نمود: دولت و وزیر تعاون، کار و رفاه نیز با این موضوع مخالف می‌باشند و این طرح از سوی مجلس در حال عبور است و تشکل‌های کارگری با رایزنی با نمایندگان باید جلوی عملی شدن آن را بگیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه مازندران در ارتباط با مشکل کارگران نساجی مازندران گفت: بسیاری از مشکلات کارگران نساجی مازندران به حق است ولی مشکلات کارگران این واحد تولیدی باید با ایجاد کارگروه چند جانبه در استان و خارج از استان در حوزه ملی رفع شود.

بابایی در ادامه خواستار همکاری شهرداری‌های استان برای ایجاد سرپناه برای کارگران ساختمانی شد و بیان داشت: در صورت فراهم شدن زمین این سازمان آمادگی دارد تا این سرپناه برای کارگران ساختمانی ساخته شود که در حال حاضر شهرداران ساری و بابل برای ایجاد این سرپناه اعلام آمادگی کردند.

وی در پایان برای حل مشکلات کارگران نساجی مازندران خواستار تشکیل کارگروهی در همین زمینه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز