خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در دیدار با استاندار مازندران:

مخالف واگذاری بخش درمان به وزارت بهداشت هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۹۲۴

سرمایه‌های بین النسلی تامین اجتماعی حاصل دست رنج و خون دل کارگران و بیمه‌شدگان این سازمان است و نباید اجازه دهید اموالشان به تاراج برود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران در دیدار با استاندار مازندران ضمن تشریح برنامه‌های هفته کارگر در استان گفت: در هفته کارگر کارگران ثابت کردند که در ایران آزادی بیان وجود دارد و به راحتی می‌توانیم مشکلات خودمان را انعکاس دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در ساری، دریابیگی اظهار داشت: امام راحل(ره) در سال ۶۸ فرمودند روز کارگر روز دفع سلطه ابرقدرت‌هاست و رهبری معظم نیز روز کارگر را روز نمادین دانسته و معتقدند هر روز، روز کارگر است، زیرا کارگر قلب تپنده جامعه اسلامی است.

وی از بازنشستگان به‌عنوان آیینه کارگران نام برد و افزود: بازنشستگان با مسائل و مشکلات بسیاری روبرو هستد؛ حقوق بازنشستگان کارگری ناچیز و متوسط حقوق کارگران پایین است.

دریابیگی بیمه تکمیلی را یکی از مشکلات بازنشستگان عنوان کرد و تصریح کرد: در این بخش بیمه دی یک‌ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به کارگران مازندران بدهکار است و هر روز با این بیمه دچار مشکل جدی هستیم.

وی افزود: مازندران نخستین استانی بود که با بیمه دی برای بیمه تکمیلی تسویه کرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات حوزه کارگری خیلی‌ها شعار دادند ولی کمتر توانستند حقوق کارگران را احیاء کنند.

وی ادامه داد: تشکلات کارگری، سیاسی نیستند، بلکه تنها زیر سایه ولایت فقیه برای احقاق حقوق خود فعالیت می‌کند.

وی از استاندار فعلی به‌عنوان همراه همیشگی و دلسوز کارگران نام برد و گفت: بعضی‌ها خدمات انجام شده توسط ایشان را ندیده می‌گیرند که این کم لطفی است.

دریابیگی مهم‌ترین دغدغه کارگران را انعقاد قرار داد موقت در واحدهای تولیدی اعلام کرد و گفت: به دلیل نداشتن امنیت شغلی بسیاری از کارگران با مشکلات خانوادگی شدید مواجه هستند.

دریابیگی با بیان اینکه با صدای بلند در مورد واگذاری درمان به وزارت بهداشت، به دولت و مجلس «نه» می‌گوییم، اظهار داشت: چنین طرحی یک بار قبل از انقلاب اسلامی اجرا شده و تبعات منفی آن مشاهده شده است.

وی ادامه داد: سرمایه‌های بین النسلی تامین اجتماعی حاصل دست رنج و خون دل کارگران و بیمه شدگان این سازمان است و نباید اجازه دهید اموالشان به تاراج برود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران تصریح کرد: اموال، املاک و دارایی‌ها و درآمد سازمان تامین اجتماعی بین النسلی و حق الناس است و دست درازی دیگران به این منابع و اموال و حیف و میل نمودن آن‌ها خلاف شرع است.

وی یادآور شد: منفک شدن بخش درمان تامین اجتماعی از سازمان تامین اجتماعی باعثوخیم‌تر شدن وضعیت درمان کارگران می‌شود.

وی همچنین در ادامه خواستار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگران با سایر ارگان‌ها شد و گفت: زمینه برای کمک به بازنشستگان کارگری فراهم شود.

وی اضافه کرد: بر میزان حقوق و مزایای بازنشستگان لشگری و کشوری افزوده می‌شود، اما بازنشستگان تامین اجتماعی با وجود تورم سرسام‌آور از بسیاری از حمایت‌ها بی‌بهره‌اند.

این فعال کارگری تصریح کرد: با تورم اقتصادی موجود مستمری بازنشستگی مخصوصا برای حداقل‌بگیران به هیچ وجه کفاف زندگیشان را نمی‌دهد و آن‌ها ناچارند با وجود سی سال کار، مجددا به دنبال کارهای روزمزدی باشند.

دریابیگی اظهار امیدواری کرد با اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، شأن نیروی مولد اجتماع پس از بازنشستگی حفظ شود.

وی از عدالت و توسعه به‌عنوان دو ویژگی نام برد که عدم وجود هر یک از آن ما را دچار مشکلات جبران ناپذیری می‌کند.

دریابیگی گفت: امروز باید در جهت رسیدن به امید و توسعه قدم برداریم تا مشکلات کارگر و کارفرما هر دو مرتفع شود.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران در پایان از استاندار خواست تا با تشکیل کارگروهی، با مشاوره کار‌شناسی شده امید و نشاط را به خانواده‌های کارگران بازگرداند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز