خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت و تجارت مازندران خبر داد:

اعزام هیئتی از فعالان اقتصادی مازندران به کشور پرتقال

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۵۹۲

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از اعزام هیئتی از فعالان اقتصادی و فرهنگی مازندران به کشور پرتغال خبر داد. / از شرکت‌هایی که در حال حاضر با کشور پرتغال مبادلات اقتصادی دارند برای حضور در این هیئت دعوت می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از اعزام هیئتی از فعالان اقتصادی و فرهنگی مازندران به کشور پرتغال خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری؛ محمد محمدپور عمران با اشاره به سفر هیئتی از استان به کشور پرتغال بیان داشت: پس از آغاز مذاکرات ژنو فضای مناسب برای همکاری‌های اقتصادی در سطح بین‌المللی فراهم شد.

وی گفت: استقبال از همکاری در بین کشورهای اروپایی پس از این رویداد افزایش یافت که یکی از این موارد دعوت کشور پرتقال از استاندار مازندران است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: در پی این دعوت قرار شد که با پیگیری وزارت امور خارجه هیئتی به پرتغال عزیمت کنندکه ترکیب هیئت شامل فعالان اقتصادی و فرهنگی استان است.

محمدپور گفت: در بخش فرهنگی درباره ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی و نیز آثار و سرمایه‌های هنری دو کشور بررسی لازم انجام شده و همکاری‌ها آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: در بخش اقتصادی نیز در حوزه‌های گوناگون صنعتی، معدن، کشاورزی توافق‌هایی انجام می‌شود که ۱۰ نفر از فعالان بخش اقتصادی در این سفر استاندار را همراهی می‌کنند و با همتایان پرتغالی خود وارد مذاکره می‌شوند.

این مسئول گفت: از شرکت‌هایی که در حال حاضر با کشور پرتغال مبادلات اقتصادی دارند برای حضور در این هیئت دعوت شده و با توجه به توسعه باغداری با طیور بافت سلولزی، قالب‌سازی و انرژی‌های نو تنوع خاصی در هیئت وجود دارد و علاوه بر آن برخی از شرکت‌های پرقدرت اروپایی از پرتغال حضور دارند که با قطعی شدن زمان سفر هیئت راهی آن کشور می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به موضوع هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست هدفمندی یارانه‌ها به تولید بی‌توجهی شد و تصمیم بر این است که این بی‌مهری در مرحله دوم هدفمندی یارانه برطرف شود چرا که سبب افزایش هزینه‌های تولید می‌شود و بر اثر این افزایش، رکود در امر تولید را به همراه خواهد داشت و از سوی دیگر تولیدکنندگان نمی‌توانند فروش خود را تضمین کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز