خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه کارگر مازندران:

کارگران سال‌ها به دولت یارانه داده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۳۲۴

«پر واضح است که نام نویسی از کارگران و مستمری بگیران کم درآمد برای پرداخت یارانه، امری بیهوده و هزینه‌بر برای دولت است زیرا با شرایط کنونی بدودن شک این جماعت حداکثری نیازمند جدی کمک‌های اقتصادی دولت خواهند بود».

دبیر خانه کارگر مازندران در اولین روز آغاز ثبت نام سرپرستان خانوار برای دریافت یارانه نقدی گفت: دولت باید کارگران و بازنشستگانی که درآمد جانبی ندارند را مستثنی از ثبت نام یارانه‌ها می‌کرد.

«نصرالله دریابیگی» با بیان اینکه در شرایط اقتصادی کنونی دولت باید به همه کارگران و بازنشستگان کم درآمد یارانه بدهد به ایلنا گفت: دستمزد کارگران و بازنشستگان در طول سال‌های جنگ و بعد آن همواره افزایش ناکافی داشته است و بدین ترتیب دولت سال‌هاست که از این طبقه اجتماعی یارانه گرفته است.

او افزود: به جرائت می‌توان مدعی شد که در تمامی این سال‌ها معاش خانواده‌های کارگری فراموش شده است.

به گفته وی، همین کارگرانی که امروزه معاش آنان فراموش شده است در ۸ سال دفاع مقدس بدور از خانواده‌های خود وبدون کوچک‌ترین توقعی در مقابل دشمنان سرزمین خود و حفظ نظام اسلامی کوشیدند.

این فعال کارگری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تاثیر اجرای فاز نخست قانون هدفمند سازی یارانه‌ها بر جامعه کارگری گفت: در چهار سالی که از اجرای فاز نخست قانون هدفمند کردن یارانه‌ها می‌گذرد، کارگران متحمل بیشترین ضرر و زیان شده‌اند.

او با بیان اینکه قرار بود دولت در فاز نخست اجرای این طرح ۳۰ درصد از درآمد حاصله از هدفمند کردن یارانه‌ها را خرج بخش تولید و کسب وکارکند افزود: متاسفانه علاوه بر آنکه هیچ اتفاقی در خصوص پرداخت یارانه‌های نقدی به واحدهای تولیدی نیافتاد بلکه تعداد زیادی از و وبنگاهای اقتصادی به دلیل افزایش سرسام آور بهای حامل‌های انرژی با بحران روبرو شده و یکی پس از دیگری تعطیل و کارگران آنان بیکار شدند.

دبیر خانه کارگر مازندران در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: با این شرایط اقتصادی پر واضح است که ثبت نام از کارگران و مستمری بگیران کم درآمد برای پرداخت یارانه دولتی امری بیهوده و هزینه برای دولت است زیرا با شرایط کنونی بدون شک این جماعت حداکثری نیازمند جدی کمک‌های اقتصادی دولت خواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز