خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خبرداد:

کاهش ۲۷ درصدی آبدهی رودخانه‌های مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۴۶۲

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مازندران از کاهش ۲۷ درصدی آبدهی رودخانه های مازندران در شش ماهه اول سال آبی جاری خبرداد.

محمد ابراهیم یخکشی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: میزان بارندگی تجمعی حوزه آبریز رودخانه‌های استان در شش ماهه اول سال آبی جاری ۳۴۲ میلیم‌تر بوده است.

به گزارش ایلنا، وی میزان آبدهی ۷ رودخانه مهم استان یعنی هراز، چشمه کلیه، تجن، تالار، بابلرود، گلورد و چالوس در طی این مدت را ۱۹۴۶ میلیون متر مکعب اعلام کرد که در مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته و دوره شاخص آماری به ترتیب ۲۳ و ۲۷ کاهش درصد نشان می‌دهد.

یخکشی با اشاره به کنترل کیفی منابع آب استان بطور ماهیانه، در خصوص ذخیره سازی آب در آب بندان‌ها و سدهای استان افزودند: در این استان حدود ۱۰سد کوچک و بزرگ به حجم تنظیمی حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب و ۷۶۹ قطعه آّ بندان به حجم ذخیره حدود ۳۷۰ میلیون متر مکعب وجود دارد. و هم اکنون در در ۱۰سد استان حدود ۳۱۰ میلیون متر مکعب ذخیره آّب داریم که این رقم در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۵ میلیون متر مکعب کمتر است.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات کم آبی در این استان با توجه به کاهش بارندگی و جریانات رودخانه‌های استان اقداماتی را از زمستان سال گذشته شروع شده و جلساتی را برای عبور از این بحران احتمالی با حضور و مشارکت برخی از دستگاه‌ها از جمله ستاد بحران، جهاد کشاورزی برگزار کردیم امیدواریم با تدابیری که اتخاذ شده بتوانیم با مشارکت و صرفه جویی کشاورزان از آب موجود و اب بهنگام رودخانه‌ها حداکثر استفاده را ببریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز