خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آمار، اطلاعات وGIS استانداری مازندران:

به زودی طرح آمارگیری از فعالیتهای فرهنگی خانوار آغاز می شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۳۴۵

طرح آمارگیری از فعالیتهای فرهنگی خانوار، همزمان با سراسر کشور در استان مازندران اجرا می شود.

طرح آمارگیری از فعالیتهای فرهنگی خانوار، همزمان با سراسر کشور در استان مازندران اجرا می شود.

به گزارش ایلنا از ساری، جعفر احمدی مدیرکل آمار، اطلاعات وGIS استانداری مازندران در خصوص اجرای طرح آمارگیری از فعالیتهای فرهنگی خانوار مازندرانی گفت: دفتر آمار و اطلاعات استانداری مازندران به عنوان متولی تولید آمار استان و بازوی اجرایی مرکز آمار ایران، اجرای طرح آمارگیری از فعالیتهای فرهنگی خانوار استان مازندران را که درسراسر کشور به طور همزمان اجرا می گردد در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: اهمیت شناخت و سنجش فرهنگ عمومى در شکوفایی و توسعه جامعه ایجاب می‌نماید تا نظام آماری منسجم و پویایی در این بخش استقرار یافته و تولید و انتشار آمار و اطلاعات مورد نیاز برنامه‌ریزان را در دستور کار قرار دهد.

مدیرکل آمار، اطلاعات وGIS استانداری مازندران تصریح کرد: به بیان دیگر شناسایى مؤلفه‌ها و شاخص‌هاى فرهنگى و بویژه فرهنگ عمومی، شناسایى شاخص‌هاى دانشى، ‌گرایشى و رفتارى جامعه نیازمند دارا بودن یک مدل دقیق برای برنامه‌ریزى توسعه‌ فرهنگی می باشد که توسعه همه جانبه امور کشور را در پی خواهد داشت.

احمدی اذعان کرد: به دلیل حساسیت این امر خطیر و به منظور ترسیم تصویرى جامع از وضعیت فعالیت هاى فرهنگى کشور، " طرح آمارگیرى از فعالیت‌هاى فرهنگى خانوار " براى نخستین بار در فروردین ماه سال ۱۳۹۳ اجرا خواهد شد که امید است با استمرار این طرح، شناخت شاخص‌ها و روند تغییرات فرهنگى در گذر زمان میسّر ‌گردد.

این مقام مسؤول در خصوص جزئیات اجرای این طرح نیز گفت: نوع آمارگیرى این طرح، نمونه‌گیرى می باشد که به بررسی الگوى فعالیت‌هاى فرهنگى افراد گروه سنی ۱۵ ساله و بیشتر مى‌پردازد.

وی برخی از کاربران مهم نتایج این طرح را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى، وزارت ورزش و جوانان، شوراى عالى انقلاب فرهنگى، شوراى فرهنگ عمومى، استاندارى‌، سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامى، نهاد کتابخانه‌هاى عمومى و… ذکر کرد و خواستار همکاری مردم در این زمینه شد.

احمدی در خصوص اجرای طرح جمع آوری اطلاعات از مسافران که یکی دیگر از طرحهای در دست اقدام دفترآمار و اطلاعات معاونت برنامه ریزی استانداری می باشد نیزگفت: در راستای اجرای این طرح، اطلاعات مسافران از طریق واحدهای اقامتی استان اعم از اختصاصی و عمومی از پانزدهم فروردین ماه سالجاری تا بیستم اردیبهشت ماه در سراسر استان اخذ خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز