خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

قیمت مرکبات را مدیریت کردیم

کد خبر : ۱۵۲۹۲۸

حتی در بحران برف اخیر، عده‌ای با این بهانه می‌خواستند مجوز واردات مرکبات را دریافت کنند اما وزارتخانه از اجرای این کار، امتناع کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه قیمت مرکبات در سال جاری، بالا‌تر از سال گذشته است، گفت: قیمت مرکبات را مدیریت کردیم و پرتقال بهترین میوه‌ای است که مردم می‌توانند برای سفره عید مصرف کنند.

به گزارش ایلنا از ساری، محمد محمدپورعمران اظهار داشت: در مقطعی که نمایندگان مازندران نسبت به مناسب نبودن قیمت مرکبات در بازار اعتراض داشتند، وزارت صنعت، معدن و تجارت واردات مرکبات را ممنوع اعلام کرد.

وی افزود: حتی در بحران برف اخیر، عده‌ای با این بهانه می‌خواستند مجوز واردات مرکبات را دریافت کنند اما وزارتخانه از اجرای این کار، امتناع کرد.

محمدپور با بیان اینکه وزیر دستور داد ۵۰ هزار تن مرکبات مازندران برای طرح تنظیم بازار شب عید خریداری شود، تصریح کرد: مجموعه پیگیری‌های استانی و وزارتخانه‌ای منجر به ایجاد تعادل قیمت مرکبات در بازار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران در ادامه افزود: توصیه وزاتخانه این بود که در فروش مرکبات در زمان برداشت، تعجیل صورت نگیرد تا مرکبات به قیمت مناسبی به فروش برسد.

محمدپور افزود: باغدارانی که با ذخیره‌سازی توانستند در فروش مرکبات تعجیل نکنند، اکنون تا ۲/۵ برابر قیمت خرید باغی، مرکبات را به فروش می‌رسانند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه قیمت مرکبات در سال‌جاری، بالا‌تر از سال گذشته است، متذکر شد: قیمت مرکبات را مدیریت کردیم و پرتقال بهترین میوه‌ای است که مردم می‌توانند برای سفره عید مصرف کنند.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد عمده خواسته‌های نمایندگان در یک جو سرشار از تفاهم و درک متقابل با هماهنگی و پیگیری‌های استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی و همچنین با کمک تشکل‌های بخش خصوصی برآورده شد، گفت: این تفاهم، سرمایه‌ای برای هماهنگی‌های بیشتر سیاست‌های وزارتخانه‌ای و نمایندگان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز