خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری مازندران مطرح کرد؛

ضرورت معرفی مفاهیم قرآن با زبان هنر

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۸۲۸

رئیس حوزه هنری مازندران، گفت: باید مفاهیم و درونمایه قرآن با زبان هنر بیان شود و کتاب‌ها صرف یک اثر مکتوب نباشند، چراکه بهره‌گیری از تصویر می‌تواند در جدب مخاطب اثر داشته باشد.

به گزارش ایلنا، مهدی معصومی گرجی در آیین افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت در ساری با تاکیر بر لزوم تبلیغات گسترده در حوزه نمایشگاه‌های آثار قرآنی گفت: برای اثرگذاری در سطح جامعه باید تبلیغات گسترده در این حوزه داشته باشیم تا مفاهیم قرآن در جامعه جاری شود.

وی هنر را ابزاری برای تبلیغ قرآن معرفی کرد و افزود: تولیدات هنری از جمله موشن‌ گرافی، عکس، مستند و مانند این‌ها از بهترین ابزارهای جهان امروز برای رشد فرهنگ قرآن و نهادینه‌سازی آن در جامعه به شمار می‌آید.

رئیس حوزه هنری مازندران گفت: بازدیدها نشان می‌دهد که فصاهای برخوردار از جاذبه‌هاب بصری مخاطبان بیشتری جذب می‌کنند که این امر نشانگر رشد جامعه است.

معصومی گرجی افزود: باید به این نیاز جامعه با رشد بصری آثار قرانی پاسخ دهیم‌‌ و به‌روز باشیم تا مفاهیم به درستی در جامعه اجرا شود.

رئیس حوزه هنری مازندران خاطرنشان کرد: باتوجه به ظرفیت غنی مازندران، دستگاه‌های فرهنگی و هنری درصورت برخورداری از بودجه لازم می‌توانند در راستای توسعه فرهنگ قرآن و انس با آن اقدام کنند.

وی با بیان این که تمامی آثار حوزه هنری در حوزه مفاهیم قرآنی است، اظهار داشت: باید مفاهیم و درونمایه قرآن با زبان هنر بیان شود و کتاب‌ها صرف یک اثر مکتوب نباشند، چراکه بهره‌گیری از تصویر می‌تواند در جذب مخاطب اثر داشته باشد.

معصومی گرجی با اشاره به ناکافی بودن بودجه‌های فرهنگی گفت: دستگاه‌های مرتبط با فرهنگ و هر باید نگاه ویژه به حوزه هنر داشته باشند. هر حرکت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بدون هنر بی‌اثر است.

وی درباره آخرین وضعیت پردیس سینمایی ساری اظهار داشت: تلاش می‌کنیم در یک سال آینده احداث پردیس آغاز شود، با سرمایه‌گذار جلسه‌ای داریم و نقشه پردیس سینمایی نیز آماده است.

معصومی گرجی دلیل توقف ساخت پروژه در سال‌های گذشته را نبود بودجه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر سرمایه‌گذار ساروی پیشقدم شده و درباره اخذ مجوزهای با شهرداری مشکلی نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز