خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور فراجا کشور:

رانندگان رتبه‌بندی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۳۶۵

رئیس پلیس راهور فراجا : رانندگان خوب در طرح رتبه‌بندی رانندگان از امکانات مختلف پلیس فراجا بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایلنا، سردار سید تیمور حسینی صبح امروز چهارشنبه در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات و کمیته ایمنی در ساری به طرح ویژه نوروزی اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم حداکثر ایمنی در ترددهای جاده‌ای و شهری پیاده کنیم.

وی از مازندران به عنوان استان عملیاتی یاد کرد و افزود: این استان با یک درصد وسعت کشور، ۴ درصد جمعیت و ۸ درصدد تردد نیازمند توجه ویژه است.

رئیس پلیس راهور فراجا کشور با بیان اینکه ناوگان خودرویی و موتوری استان مازندران در سال ۱۴۰۳ تقویت می‌شوند، گفت: برای برقراری ایمنی و نظم و امنیت با برون سپاری بخشی از تصدی‌گری‌ها بخش خصوصی را به این موضوع ورود دهیم تا شاهد کاهش آمار تصادفات باشیم.

وی افزود: مؤلفه خودرو و جاده را در مدیریت ترافیک و پیشگیری از حوادث مؤثر بوده اما نقش و سهم عامل انسانی در بروز این حوادث و یا پیشگیری از آن بسیار مهم است اقدامات سلبی و تشویقی می‌تواند در این حوزه مؤثر باشد.

سردار حسینی اخذ مجوز برای موسسات ( خدمات هوشمند و ترافیک) از برنامه‌های مهم پلیس راهور برای سال آینده است تا این موسسات در کنار پلیس راهور راهگشای مشکلات پیش رو و کاهش حوادث باشند.

سردار حسینی تشویق و تنبیه را دو ابزار مهم در کاهش جرم دانست و گفت: اگر هزینه جرم افزایش پیدا کند افراد کم‌ترین رغبت را پیدا می‌کنند تا از قانون عدول کنند.

وی رتبه بندی رانندگان را از طرح‌های تشویقی نام برد و افزود: در این زمینه رانندگان خوب و یا گواهینامه‌های خوب رده‌بندی می‌شود و کسانی که رتبه و یا گرید یک را در ارزیابی‌های رانندگی کسب کنند می‌توانند از امتیازات ویژه در استفاده از امکانات مختلف مثل بیمه‌نامه، عوارض سالیانه، مالیات، خدمات عمومی، فرهنگی و غیره بهره‌مند شوند.

رئیس پلیس راهور فراجا کشور به تغییر الگوی سفر در طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: اکنون الگوهای سفر به سمت ترددهای بیشتر در ساعات بعد از ظهر و شب می‌تواند ریسک خستگی و خواب آلودگی را بالا برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز