خبرگزاری کار ایران

رشد ۵۳ درصدی شاخص‌های کشاورزی مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۸۹۹

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: شاخص‌های عملکردی کشاورزی مازندران در دولت سیزدهم از رشد ۵۳ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش ایلنا، ‌‌بابک مومنی گفت: تولید محصولات زراعی در استان از سه میلیون و ۲۰ هزار تن در سال ۱۴۰۰ و ابتدای دولت سیزدهم به ۳ و نیم میلیون تن در سال جاری ارتقا پیدا کرد که رشد ۱۶ درصدی را در این زمینه شاهد بودیم.

مومنی با بیان اینکه تولید محصولات باغی از سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن سال ۱۴۰۰ به سه و نیم میلیون تن در سال ۱۴۰۲ رسید که افزایش ۱۳ درصدی داشته است، افزود: خرید گندم از ۶۸ هزار تن در سال ۱۴۰۰ با رشد ۷۴ درصدی به ۱۱۸ هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسید.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی با افزایش ۲۲۶ درصدی از ۳۰۷ هکتار از ابتدای دولت سیزدهم به یک هزار هکتار در سال جاری رسید، گفت: اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان از ۳۱ هزار و ۵۰۰ هکتار با ۷۰ درصد افزایش به ۵۳ هزار و ۴۲۳ هکتار رسید.

وی افزود: کشت مکانیزه برنج و گندم به ترتیب با ۸ و ۱۲ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۰ از ۱۳۰ به ۱۴۰ هزار هکتار و از ۲۳ هزار و ۲۰۰ به ۲۶ هزار هکتار در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

مومنی گفت: جوجه‌ریزی نژاد آرین از ۱۴ میلیون قطعه در سال ۱۴۰۰ با افزایش ۲۲۹ درصدی به ۴۶ میلیون قطعه در سال ۱۴۰۲ رسید و در همین مدت جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری و گوشتی استان از ۱۲۰ میلیون قطعه به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش پیدا کرد که رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در سال ۱۴۰۰ در ۲۱۰ هکتار اجرا شد که این رقم امسال به ۳۵۵ هکتار رسید که افزایش ۶۹ درصدی رسیده است، بیان کرد: اعتبار مرمت و بهسازی آببندان‌های استان از ۲۵ میلیارد تومان سال ۱۴۰۰ به ۹۶.۲ میلیارد تومان در سال جاری رسید که ۲۸۵ درصد رشد داشته است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در مجموع شاخص‌های کشاورزی مازندران نسبت به سال اول دولت سیزدهم به طور میانگین از رشد ۵۳ درصدی برخوردار بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز