خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

مولد سازی اموال مازاد فرصتی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۳۶۰۰ پروژه نیمه‌تمام

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۹۹۱

استاندار مازندران گفت: مولد سازی دارایی‌های مازندران فرصتی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است باید از این ظرفیت به شکل مطلوب استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا، سیدمحمود حسینی‌پور شنبه شب در جلسه کارگروه مولد سازی دارایی‌های استان در ساری گفت: مولد سازی دارایی‌های مازندران فرصتی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است باید از این ظرفیت به شکل مطلوب استفاده کنیم.

وی افزود: واگذاری‌ها هم با کارشناسان مجرب و پاکدست باید طوری صورت گیرد که شائبه‌ای در ذهن مردم ایجاد نشود. مولدسازی باید به‌عنوان اولویت‌های مهم در دستور کار قرار گیرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه مولد سازی، ثروت‌های بلا استفاده و‌متوقف مانده دولت است که باید انجام شود، گفت: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی از این فرصتی که دولت سیزدهم ایجاد کرده است، برای توسعه زیرساخت‌های مازندران به شکل درست استفاده کرد.

حسینی‌پور افزود: باید از همه ظرفیت‌های استان برای معرفی املاک جهت مولدسازی بهره‌گیری کرد البته برای اجرای این کار باید عملیاتی ورود پیدا کرد.

وی مولدسازی را فرصت طلایی توسعه و تحول استان دانست و از مدیران استانی خواست نسبت به شناسایی و معرفی اموال مازاد خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

استاندار مازندران مولدسازی را منبع ثروت‌آفرینی استان دانست و افزود: مولد سازی راهبرد اصلی اقتصادی دولت است و از رویکردهای اصلی توسعه استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مولدسازی روش خلق ارزش اقتصادی است، ادامه داد: با توجه به کمبود مالی، با اجرای این طرح می‌توان پروژه‌های نیمه‌کاره استان را به حرکت درآورد. همچنین منابع مالی مورد نیاز اجرای بسیاری از طرح‌های عمرانی در استان را تامین کرد.

حسینی‌پور خواستار شد: لیست پروژه‌های نیمه‌تمام استان با برش موضوعی و شهرستانی توسط دستگاه‌ها احصاء شود و متناسب آن پروژه‌ها در دست اقدام قرار گیرد.

استاندار مازندران همچنین خواست تا برای شناسایی املاک مازاد دولتی کارگروه شناسایی تشکیل شود.

حسینی‌پور افزود: پروژه‌هابی که قابلیت تهاتر دارند به سمت تهاتر و‌ آن‌هایی که قابلیت فروش دارند، فروخته شود.

وی افزود: ۳۶۰۰ پروژه نیمه‌کاره در استان وجود دارد که می‌توان با مولد‌سازی بخشی از این پروژه‌ها را تکمیل کرد.

مدیر پنهان‌کار مورد تعقیب قضایی قرار می‌گیرد

دادستان مرکز استان نیز مولد سازی را فرصت خوبی برای تکمیل پروژه‌های استان عنوان کرد و گفت: دادستان کل کشور نیز با ابلاغیه‌ای به دادستان‌های کشور ماموریت نظارت بر این طرح را داد تا از مسیر خود خارج نشود.

محمد کریمی افزود: اصل طرح  بسیار خوب است اما استثناء هم برای آن وجود دارد که می‌توان به املاکی اشاره کرد که مردم آن را هبه کرده‌اند از جمله ساخت مدرسه، مخابرات و غیره.

دادستان مرکز استان گفت: هدف کسی که هبه می‌کند نباید مخدوش شود و ما موظفیم از املاکی که استثناء شده صیانت کنیم و اجازه ندهیم در مولدسازی به فروش رسانده شود.

کریمی با بیان اینکه این طرح به‌دنبال ارزش افزوده است، افزود: دستگاه‌های دولتی موظفند املاک مازاد خود را معرفی کنند، دستگاهی بخواهد با پنهان‌کاری اموال مازاد خود را معرفی نکرده و تضییع کند آن مسئول مورد تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

صدور سند تک برگ برای ۴ هزار ملک دولتی

مدیر اقتصاد دارایی مازندران نیز با بیان اینکه مولد‌سازی در واقع خروج املاک فریز شده دستگاه‌ها است، افزود: اداره کل امور اقتصادی و دارایی مازندران با کمک دستگاه‌های اجرایی در دو سال گذشته از ۱۲ هزار و ۸۰۰ ملک استان برای حدود ۴ هزار ملک سند تک برگ صادر کرده است.

وی به همکاری دستگاه‌ها در معرفی املاک اشاره کرد و افزود: این اداره کل به‌عنوان مجری طرح برخی از املاک را خودش شناسایی  می‌کند.

سید اسماعیل هاشمی ادامه داد: استاندار مازندران نیز دستور داد تا مدیران املاک مازاد را معرفی کنند تا فرایند شناسایی و اخذ مصوبه از هیبت عالی تهران تسریع شود.

وی افزود: دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند در یک شهرک گردشی چون دریاکنار ملک داشته باشند و  ممکن است کاربری اداری هم نداشته باشند؛ با دستور استاندار این طرح‌ها در اولویت قرار گرفت و ۱۱ پرونده مورد تصویب قرار گرفت.

مدیر اقتصاد دارایی مازندران عنوان کرد: همچنین  استاندار مازندران به فرمانداران مأموریت داد در خصوص این شهرک‌ها و شناسایی  و معرفی به اداره کل تلاش مضاعف داشته باشند تا فرآیند کارها زودتر آغاز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز