خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ساری در مجلس:

نمایندگان به برنامه هفتم توسعه نقد دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۲۱۶

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: برنامه‌هایی که دولت در بحث برنامه توسعه هفتم فرستاد،نمایندگان را اغنا نکرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی بابایی کارنامی امروز در نشست با تشکل‌های کارگری استان به اهمیت تشکیل تشکل‌های کارگری اشاره کرد و گفت: مدیران مرتبط با این حوزه مکلف هستند زمینه گفتگوی تشکل‌ها با مدیران ملی که وارد استان می‌شوند را فراهم کنند، به نظر این موضوع در استان نقیصه بوده و باید برطرف شود.

وی یادآور شد: اگر چه استاندار مازندران بسیار پرتلاش و ساعی است و بارها به او نیز متذکر شدم ما فقط برای مردم کار می‌کنیم‌ بنابراین باید فرصت حرف زدن برای تشکل‌ها در استان به خوبی فراهم شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مردمی باید نهادینه شود و به حرف‌هایی که می‌زند عمل کند، گفت: ما نیز بر این برنامه نقد داریم البته این موضوع تنها مربوط به حوزه کارگری نیست؛ برنامه‌هایی که دولت فرستاد نمایندگان را هم اغنا نکرد.

بابایی کارنامی یادآور شد: بنا بر آمار، برنامه ششم تنها ۳۴ درصد کارایی داشت اما برنامه هفتم باید به‌گونه‌ای باشد تا حداقل ۶۰ درصد کارایی داشته باشد.

وی ادامه داد: البته برخی از ضعف‌ها را مجلس بررسی کرد و هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ تبصره و ماده در مجلس در حال بررسی است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی به مشکلات حوزه کشاورزی نیز پرداخت و گفت: ۱۵ هزار میلیارد تومان بیمه تجاری در خدمات هزینه می‌شود بهتر است برای کاهش ریسک کشاورزان بیمه‌های تجاری پای کار آیند.

وی با ابراز گلایه از عملکرد بانک‌ها افزود: البته همه دولت‌ها و نمایندگان در مورد عملکرد بانک‌ها انتقاد کردند اما برای مدیریت بانک‌ها برنامه‌ای نداشتند.

بابایی کارنامی اعلام کرد: با برنامه‌ریزی مجلس، همه بانک‌ها مکلف به فروش تمام دارایی‌های خود هستند و این موضوع روزانه توسط درگاه رصد می‌شود.هیچ بانکی حق ندارد ملک داشته باشد فقط باید بنگاه‌داری کند.

وی با بیان اینکه کارگران کشور از امنیت شغلی برخوردار نیستند، ادامه داد: به همین منظور طرح ساماندهی کارکنان دولت را در کشور پیگیری می‌کنیم.

بابایی کارنامی به تاخیر پرداخت حقوق دو ماهه کارکنان مخابرات اشاره کرد و گفت: بنا داریم اختیارات مدیر عامل را به وزیر واگذار کنیم تا وضع موجود روند مطلوب به خود گیرد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی به در پیش بودن ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار اشاره کرد و از تشکل‌های کارگری خواست تا برنامه‌های درستی را برای این روز تبیین کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز