خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

بانوان مازندران پیشران اقتصاد روستایی و گردشگری هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۰۵۰

استاندار مازندران گفت: بانوان مازنی پیشران اقتصاد روستایی و گردشگری هستند و در ارتقای اقتصاد استان نقش مهمی دارند.

به گزارش ایلنا، سیدمحمود حسینی‌پور روز چهارشنبه در دومین کنگره بانوان تمدن ساز با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها حاج قاسم سلیمانی گفت: سرلوحه قرار دادن شخصیت‌های بی‌نظیر جهان اسلام بر تمام بانوان این سرزمین در عرصه‌های مختلف‌سیاسی، اجتماعی و فرهنگی توفیقات فراوانی را به همراه خواهد داشت.

وی به نقش موثر زنان در عرصه‌های مختلف جامعه اشاره کرد و افزود: مشارکت زنان در دفاع از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چشم جهانیان را خیره کرد.

استاندار مازندران با اشاره به نقش بانوان در کانون خانواده و تربیت نسل دینی، افزود: اسلام به جایگاه زنان پرداخت و برای آنان ارزش قائل شد.

وی با اشاره به دو رویکرد اسلامی و غربی گفت: در رویکرد غربی، به زنان نگاه سودجویی و‌لذت‌ جویی دارند اما در رویکرد اسلامی،نگاه به زنان نگاه منطقی و استدلالی است و در برخی از موارد جنسیت را کاملا نادیده می‌گیرد و تنها به کرامت انسانی توجه دارد.

حسینی‌پور به نقش بی‌بدیل زنان مازندران در ارتقای اقتصاد و حوزه تولید و کشاورزی اشاره کرد و گفت: زنان مازندران هم‌پای مردان این دیار در توسعه اقتصادی جامعه نقش مهمی دارند.

حسینی‌پور با بیان اینکه ۷۰ درصد از دانشجویان مازندران را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: بانوان نخبه استانی زیادی در استان وجود دارند که علاوه بر  مازندران، کشور نیز از ظرفیت این افراد بهره‌گیری می‌کند.

وی به نقش زنان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: مادران این سرزمین علاوه بر نقش مادری در تربیت فرزندان و پرورش انسان‌های بزرگ چون مدال‌اوران، ورزشکاران نقش مهمی دارند البته نمی‌توان نقش محوری پدر را نادیده گرفت.

حسینی‌پور به مناصب مدیریتی زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۴۸ درصد از کارمندان جامعه از قشر بانوان هستند.

استاندار مازندران افزود:باید با معرفی زنان نخبه و تاثیرگذار به دنیا نشان دهیم که زنان جامعه ما دارای عزت و جایگاه والای انسانی هستند.

وی در بخش دیگر از سخنانش به مسئله جوانی جمعیت به عنوان مسئله اول استان اشاره کرد و گفت: استان مازندران از منظر جوانی جمعیت در رتبه ۲۸ کشور قرار دارد که دچار بحران هستیم.

حسینی‌پور به اهمیت این موضوع پرداخت از همه دستگاه‌های استان خواست در این زمینه با امور بانوان خانواده استانداری مازندران همکاری داشته باشند.

وی با تاکید بر مردم سازی این طرح خواستار همکاری دانشگاهیان و نخبگان استان شد.

استاندار مازندران گفت: بانوان مازنی پیشران اقتصاد روستایی و گردشگری هستند و در ارتقای اقتصاد استان نقش مهمی دارند.

حسینی‌پور به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: بانوان در شور و شکوه انتخابات نقش اثرگذاری دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز