خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان:

اولین پنجره واحد خدمات الکترونیکی بومی در مازندران رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۸۵۰

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از افتتاح اولین پنجره واحد خدمات الکترونیکی بومی در هفته دولت در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل اعزی در گفتگو با خبرنگاران به عملکرد این سازمان اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم ۲۰ نقطه گردشگری مازندران به پوشش ارتباطی موبایلی برقرار شد؛ تعداد مناطق پوشش گردشگری در استان ۱۲۵ نقطه است و تلاش داریم مابقی این مناطق نیز تحت پوشش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۶ جاده مواصلاتی استان از پوشش ارتباطی برخوردار شده است، افزود: ۱۲۲ روستای مازندران در طرح توسعه روستایی در بخش موبایل به شبکه ارتباطی متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: در حال حاضر میزان پوشش روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۹۷ درصد در اینترنت پرسرعت است این اقدام از میزان تکلیفی دولت که ۸۰ درصد بوده فراتر رفته است.

اعزی افزود: در سفرهای شهرستانی استاندار مازندران تامین پوشش ارتباطی ۷۰ روستا در دستور کار قرار گرفت.

وی به طرح توسعه فیبر نوری در روستاها اشاره کرد و ادامه داد: این طرح ۲۰۰ روستای ساری، سوادکوه، بابل و نکا با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان انجام شد.

با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در استان مازندران اشاره کرد و گفت: این طرح در شهرهای عباس‌آباد، چالوس، خرم‌اباد، نشتارود و سیمرغ اجرا شد.

وی گفت: پنجره واحد خدمات الکترونیکی بومی استان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

اعزی افزود: پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک راهکار مناسبی برای الکترونیکی شدن و برون سپاری خدمات دستگاه‌های اجرایی بوده و موجبات تعامل، هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌ها، قابلیت اندازه‌گیری خدمات و سرعت آنها و در نتیجه کمک به سرمایه‌گذاری در استان را فراهم می‌کند.

وی از پرداخت ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان‌ تسهیلات اشتغالزایی در استان مازندران خبر داد و افزود: ۵۳ نفر تعهد اشتغال داشتیم که از این میزان ۸۷ نفر معادل ۱۶۴ درصد محقق شد که شرکت‌های دانش بنیان و فناوری و شرکت‌های که طرح‌های پیشران توسعه که در حوزه ارتباطات هستند در اولویت قرار دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: ۹۹۸ دفاتر پیشخوان فعال در استان وجود دارد و ۱۴۹ پروانه در این دفاتر صدور شد و ۷۷ درخواست نیز در دست اقدام قرار دارد.

اعزی به فعالیت ۴۳۰ باجه در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون۱۴۵۲ میلیارد ریال تسهیلات روستایی پرداخت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز