خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران:

شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی کلید رمز صادرات است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۲۱۴

نماینده ولی فقیه در مازندران شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی را کلیدرمز صادرات دانست و گفت: این مهم به راحتی می‌تواند در استان رقم بخورد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی در دیدار امروز محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید تصمیاتی درست و به موقع به‌ویژه در حوزه امنیت غذایی و مسئله دانش بنیان کردن کشاورزی اتخاذ کرد.

وی افزود: مازندران قطب کشاورزی است اما کشاورزان این استان در حوزه کشاورزی با مشکلات زیادی مواجه هستند، به نظر می‌رسد این نام را باید از مازندران گرفت.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بررسی شود تولید برنج پرمحصول که مصرف آب بالایی دارد و حتی مورد مصرف خود کشاورزان هم نیست چقدر می‌تواند مفید باشد و همینطور واردات برنج که البته  با موقعیت سنجی درست چه میزان باشد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین لائینی افزود: معدل مازندران در رابطه با طرح جامع آب و جمع‌آوری روان‌آب‌ها ۱۲ درصد بوده و کمتر از میانگین کشوری یعنی ۵۰ درصد است که چنانچه پروژه‌های نیمه کاره سد هراز و گلورد تمام شود ما به چشم انداز ۳۰ درصدی خواهیم رسید.

وی افزود: اگر لایروبی آب‌بندان‌ها را اضافه کنیم که خود این آب‌بندان‌ها برحجم روان آب‌ها می‌افزاید.

حجت‌الاسلام لائینی ادامه داد: مسئله دیگر الگوی کشت است که سال گذشته ابلاغ شده است اما در عمل و اجرای این طرح جدیت وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: در بحث پرداخت پول گندم کشاورزان تاکنون با مبلغ کیلویی ۱۱هزار تومان پرداخت شده که لازم است مابقی براساس مصوبه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی پرداخت شود.

وی تاکید کرد:  مازندران در صنایع تبدیلی واقعا عقب است، شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی کلیدرمز صادرات است و به راحتی می‌تواند انجام بگیرد و نظارت بر تولید و مصرف محصولات کشاورزی توسط اتاق اصناف‌محصولات کشاورزی ضرورت دارد،  همچنین در مصرف کود و سم نظارت آنچنانی را شاهد نیستیم.

او اجرای صدور سند اراضی کشاورزی و تحقیقات کشاورزی را نیز بسیار مهم دانست و گفت: امسال بخشی از گندم‌ها قبل از برداشت روی خوشه‌ها جوانه زده که البته دولت در حال خریداری است و جای تشکر دارد، اما می‌توان با تحقیقات جلوی این قبیل اتفاقات را گرفت.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: خرید تضمینی گندم و برنج کشاورزان را دلگرم می‌کند، هزینه واردات زیاد است به جای آن از کشاورزان بخرید، در زمینه صادرات کشاورزی نیز در زیرساخت‌های آن مشکلاتی داریم و آماده نیست.همچنین مرکبات باغی ما امسال از نظر قیمت وضع خوبی نداشت که اگر بازار خوب صادراتی فراهم شود ارزآوری خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز