خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفای مازندران خبرداد:

اجرای ۳ حلقه چاه آب شرب در آمل

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۵۵

با توجه به افزایش جمعیت و رشد شهرنشینی امروزه با این استان با مشکل آلودگی سفره‌های آب‌های زیرزمینی و دریا مواجه است.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب شهری مازندران از اجرای ۳ حلقه چاه آب شرب در این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایلنا از آمل، محمدتقی حسین‌زاده در جلسه شورای اداری این شهرستان با تاکید براینکه شهرستان آمل بر روی سطح آب قرار گرفته است، اظهار داشت: این شهرستان در سال‌های گذشته در بخش آب و آب‌رسانی با مشکل مواجه بوده که هم‌اکنون با تلاس نماینده مردم آمل و مسئولان شهری کمبود آب در آمل رفع شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پروژه حفاری ۳ حلقه چاه برای این شهرستان در دست اجراست، افزود: دو حلقه آن در ایام‌الله دهه فجر به ‌بهر‌ه‌برداری می‌رسد و یک حلقه دیگر با تخصیص بودجه بزودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه در اجرای اصلاح شبکه امسال ۱۲ کیلومتر در این شهرستان اجرایی شده است، افزود: از محل اعتبار خارج از شئون اداری به مازندران ۱۳۰ میلیارد تومان اختصاص یافته که ۲۰ میلیون تومان به آب‌وفاضلاب شهری استان تعلق گرفت.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب شهری مازندران با تاکید براینکه صیانت و حراست از آب برعهده همه مسئولان اجرایی است، ابراز داشت: با توجه به افزایش جمعیت و رشد شهرنشینی امروزه با این استان با مشکل آلودگی سفره‌های آب‌های زیرزمینی و دریا مواجه است.

وی با اعلام اینکه آلودگی آب موجب شیوع بیماری‌های صعب‌العلاج و نادر در بین مردم می‌شود، اذعان داشت: اگر چه ۲۰ سال پیش اجرای سیستم دفن زباله در این استان انجام می‌شد اما هم‌اکنون این برنامه با تلاش مسئولان استانی و شهرستانی در دستور کار قرار گرفته است.

حسین‌زاده از اتمام پروژه تصفیه آب‌وفاضلاب در ۷ شهرستان مازندران با هزینه‌ای بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان خبرداد و گفت: هم‌اکنون این طرح در ۵ شهرستان قائمشهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر در حال اجرایی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به وجود پروژه‌های نیمه‌تمام این استان با مشکل نقدینگی مواجه است و اجرای پروژه جدید امکان نیست.

وی با تاکید براینکه در بودجه ۹۳ دستورالعمل جدید به پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص یافته است، بیان داشت: با تلاش نمایندگان شهرستان‌ها این ۵ پروژه در ردیف اجرایی قرار گرفته است و در یک پکیچ قرار گرفت.

حسین‌زاده با بیان اینکه برای تعریف این پروژه‌ها ۱۵۰ میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی اختصاص خواهد یافت، یادآور شد: از این اعتبار ۴۶ میلیون یورو برای اجرای پروژه تصفیه‌خانه آب‌وفاضلاب شهری آمل اختصاص یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز