خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران عنوان کرد:

استقبال از خلاقیت مدیران مدارس در تدوین و برگزاری برنامه‌های گرامی‌داشت دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۸۶

یکی از وظایف اصلی مدارس در ایام دهه فجر تبیین نقش ولایت، امام و رهبری در پیروزی انقلاب اسلامی برای دانش آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: از خلاقیت مدیران مدارس در تدوین و برگزاری برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر استقبال می‌شود.

به گزارش ایلنا از ساری، حسین کمالی در جلسه ستاد برگزاری آیین‌های بزرگداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: باید برای نشان دادن اوج همت و اراده الهی ملت ایران در سال ۵۷برنامه‌هایی اجرا شودکه عظمت انقلاب اسلامی را منعکس کند.

معاون پرورشی و فرهنگی با بیان این نکته که وظیفه ما آشنا ساختن دانش آموزان با اصل و ریشه انقلاب است، افزود: در برنامه‌های دهه فجر، دانش آموزان را با ارزش‌ها و آرمانهای انقلاب آشنا می‌سازیم و به همت مسئولین و مردم، تلاش و زحمات فجرآفرینان به نسل‌های آینده انتقال می‌یابد.

کمالی اظهار داشت: به عنوان معلم وظیفه داریم که آینده سازان را با نسل‌های دوره انقلاب پیوند دهیم. برای دفاع مقدس کارهای خوبی صورت گرفت؛ اما در موضوع انقلاب، اقدام ویژه‌ای انجام نشد. مدیران و مسئولین به واکاوی، بررسی انقلاب و یادآوری خدمات آن بپردازند و پیشرفت‌های کشور در سال‌های پس از انقلاب برای دانش آموزان بازگو شود.

معاون پرورشی و فرهنگی با اشاره به نقش والای ولایت فقیه در شکستن خفقان پیش از انقلاب و هدایت انقلابیون در مسیر پیروزی گفت: یکی از وظایف اصلی مدارس در ایام دهه فجر تبیین نقش ولایت، امام و رهبری در پیروزی انقلاب اسلامی برای دانش آموزان است.

وی تصریح کرد: در تمامی مدارس استان ستاد برگزاری جشن‌های انقلاب تشکیل می‌شود. همچنین در نظر داریم فضای نقد و پرسش و ارائه نظر ایجاد کنیم تا در محیطی شاد و پرنشاط پاسخ دانش آموزان داده شود. این فعالیت‌ها موجب می‌گردد تا پیوند جوان امروز با انقلاب حفظ شود.

کمالی ضمن تاکید بر انجام فضاسازی و آذین بندی شایسته سردرب ادارات و مدارس بیان داشت: برگزاری برنامه تریبون آزاد، از جمله برنامه‌های است که قرار است در برخی از مدارس استان برگزار شود تا در لحظاتی پرنشاط، دانش آموزان در باره انقلاب اسلامی به گفت‌و‌گو بپردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی پیروزی انقلاب را ثمره جانفشانی شهدای عزیز دانست و افزود: اقتدار و عزت ما به برکت خون آنان است لذا در جشن‌های دهه فجر از خانواده‌های شهدای انقلاب دعوت می‌شود، یادواره شهدای انقلاب برگزار خواهدشد. همچنین زنگ انقلاب با نگرش نو و با حضور مسئولین و خانواده‌های معظم شهدا در کلیه مدارس استان به صدا در خواهد آمد و وصیت نامه شهدای دانش آموزی انقلاب اسلامی جمع آوری خواهد شد.

کمالی به رویکرد تازه آموزش و پرورش به تشکل‌های دانش آموزی اشاره کرد و ادامه داد: این امر، فرصت تازه‌ای است تا این تشکل‌ها در دهه فجر امسال با برنامه‌های متفاوتی نقش آفرینی کنند. انتظار ما این است که نمایشگاه‌هایی از دست ساخته‌های دانش آموزان و فرهنگیان در ایام الله دهه فجر تشکیل شود مسابقات متعدد فرهنگی و هنری، ورزشی و نقاشی کودکان به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در سطح ادارات و مدارس برگزار شود و برای دانش آموزان دوره متوسطه دوم مسابقه پژوهشی در زمینه انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر اقدام شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران در پایان اظهار داشت: نقش مدیران و معاونین مدارس در برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب، بسیار تاثیرگذار است. چگونگی برگزاری و کیفیت آیین‌ها و مسابقات را بر عهده مدارس گذاشته‌ایم و مطمئن هستیم که مدیران ما با خلاقیت و تدبیر لازم برنامه‌های ارزشمندی ارائه خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز