خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

عدالت اجتماعی باید در بهداشت و درمان به درستی عملیاتی شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۱۵۹

استاندار مازندران گفت: رشد متوازن یک امر مهم برای عدالت اجتماعی است و باید در حوزه بهداشت و درمان به درستی عملیاتی شود.

به گزارش ایلنا، سید محمود حسینی‌پور عصر امروز دوشنبه در نشست با روسای بیمارستان‌های مازندران به پیشرفت‌های حوزه بهداشت و درمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: علرغم همه توسعه‌ها و پیشرفت‌ها مقام معظم در پیام نوروزی تاکید کردند که در سال جاری باید تحول در دستگاه‌ها اتفاق بیافتد.

وی بهداشت و درمان مسئله اصلی کشور دانست و افزود: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نیز بر آن تاکید ویژه دارند.

استاندار مازندران گفت: برکات جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان در کشور ما بی‌بدیل است و این اقدامات باید به مردم گزارش شود.

وی یادآور شد: اوایل انقلاب بسیاری از پزشکان از کشورهای دیگر همچون پاکستان و هندوستان بودند اما اکنون پزشکان متخصص این دیار نه تنها به هم استانی‌ها بلکه به بیماران سایر نقاط کشور و جهان خدمت ارایه می دهد.

حسینی‌پور افزود: وضعیت دسترسی استان به نظام بهداشت و درمان باید منطبق بر سیاست بالادستی باشد که یکی از آن‌ها«عدالت اجتماعی و توسعه متوازن» است که باید در دستور کار بیمارستان‌های استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه روستاها نیز باید در عدالت اجتماعی به خوبی دیده شود، ادامه داد: نباید مناطق محروم و روستاها از خدمات بهداشت و درمان مغفول واقع شوند.

حسینی‌پور رشد متوازن را یک امر مهم برای تحقق عدالت اجتماعی دانست و افزود: هدف از توسعه متعادل ایجاد بهترین شرایط و امکانات و توسعه جامعه در همه نواحی استان باشد و مردم از این توسعه احساس آرامش کنند.

استاندار مازندران مردمی سازی در بهداشت و درمان را الزام دانست و ادامه داد: اینکه سرمایه‌گذار با احساس امنیت و پشتیبانی به این حوزه ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه خدمات بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل باید مورد رصد به لحاظ عدالت اجتماعی قرار بگیرد، گفت: استان مازندران از جمعیت شناور زیادی برخوردار است که خدمات درمانی استان به آنها نیز تعلق می‌گیرد بهتر است بازنگری شود.

حسینی‌پور توسعه بیمارستان‌های خصوصی را ضرورت استان دانست و افزود: البته باید تلاش کنیم خدمات دولتی را در حوزه درمان افزایش دهیم تا رضایت‌مندی مردم را کسب کنیم.

وی به مشکل غذا و دارو در کشور اشاره کرد و گفت: این موضوع در استان نیز وجود دارد و تصمیم دارم در موضوع به‌صورت جدی ورود پیدا کنم.

حسینی‌پور توریست درمانی را لازمه استان دانست و افزود: مازندران به دلیل داشتن بهترین اکوسیستم می‌تواند زمینه داشتن «شهر سلامت» را در جهت ارتقای اقتصاد را فراهم کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه جوانی جمعیت باید اولویت استان مازندران باشد از دانشگاه علوم پزشکی خواست با جدیت به این موضوع ورود پیدا کند.

وی به مرگ مادران باردار اشاره کرد و افزود: این حوادث نباید دیگر در استان اتفاق بیفتد چرا که امنیت مادر و فرزند بسیار مهم است.

حسینی‌پور به طلب حدود ۶۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل از بیمه‌ها اشاره کرد و خواستار بررسی این موضوع شد.

وی ادامه داد: برای بهسازی و نوسازی بیمارستان‌ها می‌توان از طرح مولد سازی استفاده کرد.

حسینی‌پور با بیان اینکه خدمات‌رسانی به دانشجویان نیز باید متحول شود افزود: فضای دانشجویی باید بررسی و‌خوابگاه‌ دانشجویی مجهز شود.

 وی به مقوله جوانی جمعیت به عنوان اولویت نخست ماموریت ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل اشاره کرد و ادامه داد: این دانشگاه‌ها باید متوسط نرخ جمعیت ۱.۱ درصد استان را افزایش بدهند.

حسینی‌پور افزود: باید در طرح جوانی جمعیت مازندران کار عمقی صورت بگیرد اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی باید دیگر دستگاه‌های اجرایی را همراه کنند.

 افزایش بودجه دانشگاه علوم پزشکی مازندران 

در ادامه فرهاد غلامی با بیان اینکه ۲۵۰۰ نفر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار دارند، گفت: این دانشگاه از ۵۸۰ عضو هیات علمی و ۱۲۵ رشته علوم پایه تخصصی و غیر تخصصی برخوردار است.

وی افزود: این دانشگاه با ۲۶ بیمارستان، ۵ بیمارستان آموزشی، ۲۱ شبکه بهداشت درمان، ۱۱۰۰ خانه بهداشت و ۴۰۰ مرکز جامع سلامت بعد از استان اصفهان از بزرگ‌ترین شبکه خانه بهداشت برخوردار است؛ این دانشگاه جزء ۱۰ دانشگاه اول کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه استان مازندران در واکسیناسیون ویروس کرونا در رتبه نخست قرار دارد شمار شهدای سلامت را ۱۷ شهید اعلام کرد و گفت: این استان در جلب مشارکت‌های مردمی رتبه خوبی را کسب کرده است.

غلامی با بیان اینکه ۲۱ پروژه عمرانی در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان افتتاح شد، گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی برای این دانشگاه خریداری شد.

وی به توسعه فضای فیزیکی در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: سال قبل ۲۱ پروژه با اعتبار ۲۴۱ میلیارد تومان افتتاح شد.

غلامی توسعه تخت بیمارستانی از اقدامات مهم این دانشگاه در حوزه درمان عنوان کرد و افزود: در همین خصوص تخت بیمارستانی از ۲.۹۳ به ۲.۹۵ افزایش پیدا کرد.

وی شمار ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ مازندران از آغاز فعالیت ستاد سفر تاکنون ۱۲ هزار و ۲۵۴ مورد اعلام کرد و که نسبت به مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

غلامی شمار ماموریت‌های غیر تصادفی را ۹ هزار و ۶۳۰ مورد اعلام کرد که ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران در همین مدت به ۲ هزار و ۶۲۳ تصادفی خدمات ارائه کرده است که این میزان نسبت به سال قبل ۲۱ درصد رشد داشت.

غلامی به ساخت فاز سوم بیمارستان ۱۱۰۰ تختخوابی ساری اشاره کرد و که اعتبار این پروژه از محل تهاتر نفت بوده است.

وی افزود: در استان مازندران بیمارستان‌های با ضریب اشغال ۱۰ درصد تا ۷۰ درصد داریم با وجود مشکلات سعی کردیم بیمارستان‌ها را سرپا نگه داریم و به مردم خدمات ارائه کنیم.

غلامی ادامه داد: بودجه توسعه‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال گذشته ۲۸۰۰ میلیارد تومان بوده که در سال جاری به ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت اما این میزان نیز پاسخگوی نیازهای ما نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز