خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران:

بیش از ۴۳ هزار تن انواع کاغذ سال گذشته در صنایع چوب و کاغذ مازندران تولید شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۱۵۸

نیک نژاد گفت: در مجموع ۴۳ هزار ۲۵۰ تن انواع کاغذ چاپ و تحریر سال گذشته در این کارخانه تولید و روانه بازار شد. بنا داریم در سال جاری تولیدات این کارخانه را به ۱۲۵ هزار تن افزایش دهیم.

به گزارش ایلنا، رضا نیک نژاد امروز در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در تشریح اقدامات یک‌ساله این واحد تولیدی گفت: صنایع چوب و کاغذ مازندران با وجود ظرفیت‌های موجود صنعت ملی بوده و به طبع یک صنعت ملی نیازمند نگاه ملی حمایتی است.

وی با بیان اینکه تولید کاغذ چاپ و تحریر بزرگترین مزیت این کارخانه تولیدی است، افزود: این ظرفیت تنها در صنایع چوب و کاغذ مازندران وجود دارد و یک کالای استراتژیک مورد تاکید ارکان نظام است.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به تاکید مقام معظم بر خودکفایی تولید کاغذ اشاره کرد و میزان تولید کاغذ چاپ و تحریر در سال ۱۳۹۹ را ۳ هزار تن، ۱۴۰۰ را ۷ هزار و ۲۰۰ تن و سال ۱۴۰۱ را ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد که نسبت به سال‌های گذشته رشد چند صد درصدی داشت.

نیک نژاد افزود: در سال ۱۴۰۱ تلاش کردیم تا علاوه بر افزایش تولید کاغذ چاپ و تحریر این کاغذ برای کشور قابل استفاده باشد.

وی ادامه داد: در طراحی کارخانه استفاده از کاغذ کتاب درسی به عنوان یک برجستگی از سال‌های مطرح شده بود اما به دلایل مختلف از جمله ارز ارزان در دسترس تا حمایت نکردن وزارت آموزش و پرورش و دولت برای استفاده از این کاغذ این مشکل را دو چندان کرد بطوریکه سال ۹۲ با وجود بهره‌برداری از جنگل تنها ۱۷ هزار ۵۰۰ تن قرارداد بین این شرکت و آموزش و پرورش منعقد شد.

نیک نژاد به بزرگ‌ترین تفاهم نامه و قرارداد تامین کاغذ به میزان ۳۰ هزار تن توسط شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این قرارداد بزرگ‌ترین قرارداد تولید و تامین کاغذ مورد نیاز کتب درسی کشور است که ۷۰ درصد نیاز دانش‌آموزان را تامین می‌کند و با افتخار می‌توان گفت تنها محصول ایرانی است که در خانه‌ی همه وجود دارد.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران ارزش ریالی این قراداد را ۷۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد که بخش زیادی از این نقدینگی در استان انجام شده است.

وی همچنین به ۱۵ میلیون نشر برای کتاب‌های کمک آموزشی کنکور اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع ۴۳ هزار ۲۵۰ تن انواع کاغذ چاپ و تحریر سال گذشته در این کارخانه تولید و روانه بازار شد.

نیک نژاد به قراداد این شرکت با شرکتی مستقر در بغداد به میزان ۱۵ هزار تن معادل ۸ میلیون یورو اشاره کرد که به دلیل قطعی برق و گاز و عدم تولید کافی متاسفانه با دو میلیون یورو این قرارداد به انتها رسید.

وی بیان کرد: قطعی برق و گاز سه ماه به طول انجامید و عملا حدود ۳۳ هزار تن تولید معادل ۳۶۰ میلیارد تومان این کارخانه به دلیل قطعی برق کاهش پیدا کرد؛ برغم این مشکلات در سال ۱۴۰۱، هزار و ۵۶۰ میلیارد و سال قبل دو هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان فروش داشتیم.

نیک نژاد افزود: بنا داریم در سال جاری تولیدات این کارخانه را به ۱۲۵ هزار تن افزایش دهیم که ۵۰ هزار تن آن به کاغذ تحریر اختصاص پیدا می‌کند سال گذشته میزان‌تولید کاغذ تحریر ۴۳ هزار تن بوده است.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران از چاپ قرآن چهار رنگ با کاغذ ایرانی برای نخستین بار خبر داد و افزود: این اقدامات به همت و تلاش کارکنان این مجموعه است که اگر حمایت شوند شکوفایی این صنعت افزون‌تر خواهد شد.

 تاکید بر فراهم کردن زمینه رشد و ارتقای صنعت چوبو کاغذ مازندران

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقرمحمدی لائینی در ادامه گفت: صنایع چوب و کاغذ مازندران جزء صنعت بزرگ در استان محسوب می‌شود اما به دلیل برخی مشکلات آنطور که باید دیده نشد و دچار عقب افتادگی شده که بخشی از آنها به خاطر مدیریت‌ها و سیاست‌های نادرست است.

وی با بیان اینکه این صنعت برای مازندران حیثتی است، افزود: نیاز به کاغذ با کیفیت در جامعه امروزی مهم است اینکه دانش‌آموز کتاب درسی خود را با کاغذ ایرانی ببیند برای پرورش هویت ایرانی او بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: برای رشد و ارتقای این صنعت باید از سیاست بازی‌ها و جناح‌بازی‌ها خارج و زمینه رشد این صنعت را فراهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز