خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران:

سالانه ۲۰ میلیارد دلار قاچاق در کشور صورت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۳۴

یکی از دغدغه‌های جدی دولت و نظام جمهوری اسلامی برای ساماندهی اقتصاد کشور، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران گفت: سالانه ۲۰ میلیارد دلار قاچاق در کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا از بابلسر، محمدعلی پیشنمازی در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های جدی دولت و نظام جمهوری اسلامی برای ساماندهی اقتصاد کشور، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است.

وی، برنامه‌ریزی سیستمی و آنالیزه عمل کردن برای مبارزه با مواد مخدر را امری ضروری برشمرد و افزود: باید به گونه‌ای عمل کرد که عرصه فعالیت برای مافیا و قاچاقچیان کم شود.

پیشنمازی با بیان اینکه بحثقاچاق ویژه کشور ما نیست، عنوان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و تأثیرات منفی که می‌تواند بر تولید، اقتصاد، اجتماع و یا حتی بر سیاست کشور داشته باشد فضا را برای این افراد ناامن کرده و اجازه فعالیت در مرزهای داخلی و خارجی به این افراد داده نشود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره نامگذاری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اذعان داشت: یکی از راه‌های تحقق دست‌یابی به این شعار فائق آمدن بر موضوع قاچاق است که این امر یکی از موانع اصلی برای عدم دستیابی به توسعه اقتصاد کشور است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران، مبارزه با قاچاق را نه تنها وظیفه قانونی بلکه وظیفه شرعی و دینی دانست و گفت: مبارزه با قاچاق تنها از راه مبارزه قانونی به دست نمی‌آید بلکه باید با انگیزه و اعتقادات دینی این امر دنبال شود.

پیشنمازی با بیان اینکه سالانه نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار قاچاق در کشور ما صورت می‌گیرد، اضافه کرد: براساس نظر کار‌شناسان هر یک میلیارد دلار برابر با از دست دادن ۱۰۰ فرصت شغلی در کشور است.

این مسئول، بیکاری، مشکلات ناشی از توسعه‌نیافتگی و بالا بودن نرخ بیکاری به‌ویژه در مازندران و شهرهای ساحلی را یکی از عوامل اصلی روی آوردن افراد به قاچاق کالا و ارز عنوان کرد و گفت: هر کدام از ما برای پیشگیری از این موضوع سهمی داریم، هر چند سهم ما اندک است اما می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد کشور داشته باشد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران ادامه داد: کنترل و نظارت در بازار باید بیشتر انجام شود.

وی، آسیب ناشی از قاچاق را در سلامت اجتماعی و اقتصاد کشور امری جبران‌ناپذیر برشمرد و تأکید کرد: با تحقق از فرامین مقام معظم رهبری و تحقق آیین‌نامه‌هایی که برای این امر در نظر گرفته شد می‌توانیم سبب تغییرات اساسی در این زمینه شویم.

پیشنمازی با تأکید به اینکه از ورود کود و سموم تقلبی جلوگیری شود، یادآور شد: همه این‌ها می‌تواند در نگاه مردم نسبت به نظام تاثیر منفی بگذارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کارگروه‌ها به وظایف خود به درستی عمل کنند این امر ضمن رضایتمندی مردم در تامین اقتصاد کشور نیز امری مؤثر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز