خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

دهکده کشاورزی در مازندران ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۵۱۲

استاندار مازندران گفت: تلاش داریم مسیر تولیدات کشاورزی را به سمت کشاورزی صنعتی سوق داده و «دهکده کشاورزی» در استان ایجاد کنیم.

به گزارش ایلنا، سید محمود حسینی‌پور عصر امروز یکشنبه در نخستین همایش سراسری دهیاران استان مازندران با گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: این همایش آغازی برای همگرایی بزرگ در بین دهیاران با توجه به اهداف و ماموریت‌هایی که در استان تعریف شده است.

وی به خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی در حوزه روستایی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۹۵ درصد از روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار هستند این در حالیست که پیش از انقلاب روستاهای مازندران حتی از امکانات اولیه نیز برخوردار نبودند.

استاندار مازندران گفت: در عین حال که در همه حوزه‌ها رشد پیدا کردیم اما نتوانستیم اشتغال را در روستاها تثبیت کنیم و این موجب شد تا جوانان ما به سمت شهرها مهاجرت کنند.

وی «احیای اقتصاد روستا» را مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: خدمات روستایی در یک‌سال گذشته دولت با خدمات چند ساله دولت‌های گذشته برابری می‌کند.

حسینی‌پور با بیان اینکه در تامین آب شرب روستایی اقدامات خوبی با همکاری دیگر دستگاه‌ها انجام شد، افزود: به‌رغم تمام این خدمات اما برخی تولیدات همچون گندم در روستاها راکد شد.

وی احصا نیازمندی‌های روستا از دیگر اقدامات دولت برشمرد و افزود: نیروی انسانی ماهر به همراه اراضی و خاک و آب مرغوب می‌تواند در توسعه اقتصاد نقش مهمی داشته باشد.

استاندار مازندران گفت: استان مازندران رتبه اول تولیدات کشاورزی را دارد اما به دلیل ناپایداری در تنوع محصولات و عدم سیاست‌گذاری در برندینگ کردن محصولات دچار مشکل و با تولید انبوهی از مرکبات مواجه شدیم که سهم ما را در بازار کاهش داد.

حسینی‌پور با بیان اینکه ۵۰۰ روستا در استان شناسایی و مقرر شد به عنوان پایلوت در توانمند سازی اقتصاد روستا نقش‌آفرین باشند، ادامه داد: هر روستایی که بتواند سهم بسزایی در تولید داشته باشد، تسهیلات بیشتری به آن اختصاص داده می‌شود و ملاک و معیار در روستاها، تولید دانش بنیان و صنعتی است.

استاندار مازندران گفت: روستاییان می‌توانند نقش منحصر به فرد در رشد اقتصادی استان و حتی کشور داشته باشند اما هیچ تعادلی در سهمیه وزارت علوم در استان مازندران نداریم.

وی افزود: تلاش داریم مسیر تولیدات کشاورزی را به سمت کشاورزی صنعتی سوق داده و «دهکده کشاورزی» ایجاد کنیم که البته تحقق این مهم نیز حمایت دولت و تلاش روستاییان را می‌طلبد.

حسینی‌پور« پرورش گاوداری صنعتی» را از برنامه‌های دولت در مازندران عنوان کرد و افزود: ۲۱۰۰ واحد دامداری ۱۰۰ رأسی برای تامین فرآورده‌ها در مازندران ایجاد شود.

وی یادآور شد: شیر واحدهای دامداری به صورت تضمینی توسط شرکت کاله در استان خریداری و جمع آوری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز