خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان عنوان کرد؛

احداث نیروگاه های تولید آب گرم راه حل کاهش آلودگی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۳۸۰

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان گفت:احداث نیروگاه های تولید آب گرم و سیستم گرمایش محلی تنها راه کاهش آلودگی و کاهش مصرف گاز خانگی به میزان 50درصد است.

به گزارش ایلنا،موسوی تاکامی گفت: برای افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت گاز خانگی شهرداری‌ها باید در ساخت نیروگاه‌های تولید آب گرم در محله‌های شهرهای مازندران و گلستان اهتمام ورزند.

وی گفت: این نیروگاه‌ها می‌توانند از سوخت زباله، گاز، بیومس و گرمای خروجی استک نیروگاه‌ها تغذیه شوند و آب گرم را در یک سیکل بسته در شهرها به گردش در آوند. 

وی اظهار داشت :این سیستم مصرف سوخت خانگی کشور را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد و آب گرم مصرفی و نیز آب گرم سیستم‌های گرمایشی را تأمین می‌کند.

 او خاطرنشان کرد: باید از سیستم‌های گرمایش محلی نسل سوم، چهارم و پنجم بهره برد و مازندران و گلستان با توجه به ظرفیت‌های موجود زباله، بیومس، گاز، سوخت مایع و گرمای خروجی نیروگاه‌ها می‌توانند گزینه پایلوت خوبی برای کشور باشند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان اظهار داشت : گرمایش محلی یا District Heating راه نجات کشور برای رهایی از مصرف سوخت بی‌رویه و آلودگی است.

 وی افزود: شهرک‌های مسکونی لاکچری نظیر خزرشهر، آکام شهر و غیره می‌توانند از همین امسال با احداث نیروگاه‌های CHP و سیستم لوله‌کشی آب گرم شهری شروع به کار نمایند.

او در پایان گفت: برای اجرای این طرح می توان از شرکت های دانش بنیان بهره جست و شرکت‌های دانش‌بنیان را وارد میدان نمود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز